Warning för ett långt inlägg!

Helgen har gått  och det är återigen måndag. (Varning för ett långt inlägg!)

Att Kronprinsessan Viktoria gifte sig med Daniel, numera Pris Daniel av Sverige, har väl ingen missat? Inte jag heller för vi satt där på lördag eftermiddag som klistrade vid TV:n när bröllopsgästerna anlände till kyrkan och så även brudparet. Mamma låg och grät i soffan så hennes makeup förstördes. Det var väldigt fint och jag måste säga att jag gillar vår kungafamilj! För tänk er att Sverige enbart skulle representeras av Göran Persson, Mona Sahlin och andra politiker, dom är inte säkrsillt vackra att se på? Verkligen inte! Så ja tack till monarikn som ger oss lite glamour till lilla Sverige!

I lördags så firade vi vår farmor som numera är 70 år, varken hon eller farfar känns så gamla även om farfar är kritvit och silvrig i håret. Västerbottensostpaj, grillat kött och klyft potatis med jättegod sallad till och så avslutningsvis en god "kladdkaka" med jordgubbar. Mycket gott och väldans uppskattat av farmor! Jag fick också äran att vara chaffis åt herrskapet både dit och hem.

Igår så byggde jag, pappa och syrran uteplatsen. Mamma hade fått för sig att hon ville ha den i skiffersten istället för i trä, så vi tillbringade dagen med att försöka pussla ihop skifferplattorna till ett gåbar terass. Det blir nog väldigt bra när det är klart även om det kändes riktigt drygt igår när vi byggde den.. Haha.

Idag var det måndag ja.. Jag har klippt mig och färgat håret. Och det är så skönt när någon tvättar håret och klipper och står i så det finns ju inte. Värsta terapin, sjukt underbart! Sen så har jag handlat min födelsedagspresent i form av nya mjukisbyxor, mjukisshports, linne, en zip-tröja och 3 sockar. Underbart härligt med nya myskläder då jag tillbringar all min lediga tid i sånna kläder. Slappt och härligt!

Nu då? Snart middag och efter det ska jag nog lira lite WoW.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0