Jag hade en gång en båt..!

Jag drömde om segling på 18meters båtar. Jag och en blond tjej skulle tävla på en vit båt med en blå linje längs hela sidan samt blåa segel. Inför tävlingen var vi tvugna att hämta vår outfit och seglargrejer högt upp på berget och för att ta sig dit var vi tvugna att kravla oss upp i en sandbacke som hade en lutning på 75-90grader stundtals. Och klockan tickade. Men vi hann upp och vi hann ner till båten igen efter att ha bråkat med de andra startande om vem som skulle vinna. Vattnet skummade och vinden blåste friskt i seglen vid starten. Vi lyckades manövra oss till den bästa startpositionen, dvs vid den nedre bojen. Solen låg på och våra 18meters båtar glänste i ljuset. Det var helt enkelt en underbar sommardag vid den svenska kusten och vi var taggade till tusen inför startskottet. PANG!

Jag kan inte berätta hur det gick för jag vaknade men om jag har samma fighterinstinkt som i vanliga fall så vann vi nog! ;)

Cornelis Vreeswijk - Jag hade en gång en båt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0