Trädgården är dagens mission?!

Ibland förstår jag inte varför vi ens har trädgård nu när mamma klagar så förbannat på den. Det är jobbigt hit, jobbigt dit, gräva där, rensa ogräs där.. Och det värsta är att vi måste hjälpa till? Vi som verkligen har noll intresse blir tvingade att hjälpa till. Skulle jag säga att jag inte har lust skulle jag minnsan få veta att jag är arbetslös och att detta ingår numera i mina uppgifter hemma och sen skulle hon vara sur på mig 1 vecka.

Till veckan ska vi dessutom gräva bort gräsmattan på framsidan och anlägga en stenlund, som det låter nu iaf.  Det är detta som verkligen suger med att ha en visningsträdgård, det ska alltid vara så jävla snyggt...! MEn det är å andra sidan tysen gånger roligare att gräva och anlägga nya saker än att rensa och ta bort döda organismer.

Nej, frukost, torka håret och sen ut då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0