Stureplan flyttar in i Norrland?

Jag och brorsan tog en sväng i Umeå idag då han ville leta några fräsha t-shirts att klä sig i nu när sommaren närmar sig med stormsteg. Vi sprang runt på hela stan och fick tillslut tag i tvåtre stycken som var väldigt fina.

Solen värmde på rätt bra så vi köpte varsin glass på Glasseriet mitt emot Apberget på torget så vi satte oss där och tittade på människorna som gick förbi. Vi lekte leken: Berätta hans/hennes livshistoria genom att enbart titta på dem som gick förbi. Det var sjukt roligt och det bästa var att Patrik bara behövde säga: Hon som kommer där till höger! Och jag visste direkt vem han menade trots att det gick hur många personer där som helst. Vi tänker rätt lika ibland! Och det var årets första mjukglass (check!) och årets sista; Mjukglass är ingen höjdare. Piggelin eller Twister ska det vara!

Sen så ser man ju alltid tjejerna som verkligen gör sig extremt fina för att gå på stan; ton av makeup, skyhöga klackar, perfekta frisyrer, kläder osvosv. Stureplan flyttar in! Alltid lika fnissigt och frågan innfinner sig direkt: Hur ser de ut när de ska festa? Umeå är inte redo för Stureplan än känns det som. Förmodligen blir vi aldrig det men det gör nog inte så mycket har jag en känsla av.

Och på Din Sko: Vår bästa seljare (pil ner)
Ehh... Svenskan är den bästa! Inte för att jag stavar rätt och så men när de trycker upp stora reklamer så borde det vara rättstavat tycker jag. Om det nu inte döljer sig ett dolt budskap i felstavningen som jag har missat totalt?

Och det var säkert 20 poliser ute idag, i minibussar, polisbilar och gående. Hela torget var smockat av tuffa poliser. Det var tydligen för att det skulle vara någon form av protest mot Sverige Demokraterna som de var där och manade till lugn i folkmassan. Hur nu människor ens kan rösta på SD är en gåta.

Jag skulle vilja få tag i ett par vita lite högre sneakers men hittar inga! Gränsen går vid converse, det räcker med ett par av den sorten.

Sen måste jag ner och se om jag hittar något fint och skönt att ha på mig på midsommar också, men det blir en senare fråga! :_


Kommentarer
Postat av: Robert

Så det var därför det vart så mycke poliser ute. Blev typ skräclslagen när jag kom ner på stan och det stod poliser i varje gathörn. Trodde det var typ en bomb på G och cyklade snabbt vidare

2009-05-26 @ 15:50:44
Postat av: Miika

"Vår bästa seljare" låter väl lite mer Stureplansaktigt, tycker du inte det? ;F

2009-05-26 @ 17:25:07
URL: http://michailov.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0