Skogen var dagens mission!

Jag klev upp runt 9 idag faktiskt och satte igång direkt med att städa. Torsdagar = städdagar i familjen Vållberg hus. Sjukt skönt att städa och ha det fräscht inför helgen faktiskt.

Sen så var dagens mission att åka upp till Nyåkersberget i Vännfors hos farmor och farfar för att plocka hem stora stenar och stubbar till vår nya del i trädgården. Det visade sig att farfar redan hade varit uppe och rekat på berget och tittat ut några passande stenar så han var väl förberedd. Han är som en skogsmulle vår kära farfar, det finns inget han inte kan om skogen som inte är värt att veta. Och som han delar med sig! Han surrar oavbrutet när vi kommer skumpandes i 10km uppför världens brantaste och längsta backe medan pappa och Patrik kör fokusen med släpvagnen just framför oss. I alla fall så fick vi hem stora stenar och lite mindre stenar som nu är utplacerade på vår nya framsida (med hjälp av grannens minitraktor ;)), och snygga stu-ubbs, dvs stubbar. Hehe! Efter det så bjöd farmor på nybakat fika, åh så gottigt!

På vägen hem såg vi 2 små föl också, så söta så!

Hemma igen så trotsade jag stormen och tog på mig bikinin och satte mig ute och läste en bok. Underbart! Och mamma gillade våra stubbar vi har hittat så nu sitter hon ute i trädgården och planterar ner sina buskar, stubbar och stenar..

Och imorgon lutar det åt mormor.. Blixtvisit på kvällen. Lika bra att göra bort det besöket, jag har fortfarande inte varit hemma hos henne sen hon flyttade från huset och in i en lägenhet i Lycksele.

Men vi ser väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0