Och så var det Lycksele!

Och så var det min skallebank, snuva och alltmänt risiga tillstånd. Det är blåsten som har gjort det!

I alla fall så var jag, mamma, pappa och brorsan en sväng upp till mormor ikväll. Hela vägen upp till ingenmansland: Lycksele. Lycksele är en väldigt vacker stad där halva stan har utsikt över älven, bostadsområdena är byggda på kullar, vattendrag, dammar, broar och snygga rondeller. Jag gillar det skarpt! Det känns som en väldigt levande stad och inte bara ett dött betongträsk som Stockholm.

Det kan inte vara lätt att bli gammal, det må jag då säga. 81 år fyller mormor till sommaren och det är inte illa!

Och mamma har fått en kallelse igen till sjukan ang sin scan hon tog för en månad sen ungefär. Det är lite oroväckande att de kallar in henne igen för då är det ju något som inte är så bra med hennes kropp för annars hade de ju bara skickat ett brev där det stod att hon är frisk. Naturligtvis drar hon till med det värsta som finns: cancer! Jag tror mer på en cysta på äggstockarna eller ngt sånt men vi får se! Bara det inte är något alltför allvarligt nu!


Samt att paniken börjar växa inför skolstarten, hur fasen ska jag hinna med allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0