Minipiller och fjortisarna!

Jag glömde ju helt bort att berätta om min upplevelse igår hos Ungdomsmotagningen och informationen om p-piller.

I alla fall så var jag förbi på drop-in i måndags för att boka en tid för att få minipiller och jag fick veta att jag måste gå på en informationsträff och efter det träffa barnmorskan innan de ville ge mig piller. Så jag fick tid igår och det var en grupptid och jag är faktiskt gammal som gatan för att för första gången börja med p-piller så jag förstod direkt att det skulle vara jag och "ungdomarna"... Och det var det! Det var jag och några tjejer från gymnasiet, jag kände rynkorna börja komma fram direkt.

Vi fick också fylla i en alkoholundersökning och jaa lyckdes skrapa ihop 5poäng, är man tjej och kommer över 6 är det fara på färde så barnmorskan gav mig "the look" och så sa hon: Du vet väl om att när man är full så släpper alla spärrar, det blir svårt att säga nej, oönskade graviditeter, könssjukdomar... Jag sa att det var rätt lugnt. haha!

Och så: Har du fast sällskap? Jag bara ehh och innan jag hann samla mig frågade hon vet han om att du är här och kommer han betala halva kostnaden för minipillerna? Whahaha! Jag brast ut i skratt, hon tittade strängt på mig och jag sa att nej det kommer han nog inte att göra. Geez, det rör sig om 87kr/3månad, jävla billigare än att köpa ton av tamponger. Jag hoppas verkligen mensvärken försvinner nu, så håll tummarna!

(Mamma kläckte fram sin ideé igår också (som jag har tänkt på mycket) att eftersom jag har i princip slutat träna så har jag fått mer mensvärk och det är jävligt sant. När jag hade mina 10pass i veckan så hade jag aldrig mensvärk, knappt någon mens heller iofs då kroppen inte hade något fett att arbeta med. Men nu däremot.. geezez!)

Och sen (naturligtvis) påminnde barnmorskan mig om skrapningen av livmodern nästa år, TACK för den! Den är av yttersta vikt blabla och jag är livrädd redan!


Och efter det så shoppade jag bikinis, svarta korta shorts, linne, tröja, skjort/blus-sak och ett par nya solglajjor! HIttade inga skor men det får jag fixa en annan gång, stan lär ju inte försvinna. Och på kvällen så tog vi en elitegrupp på 10man in i Uludar och raidade sönder instansen. Det är en lätt instans, jag förstår inte varför folk har så problem när vi kör 25manna, men det är väl för mycket nötter som spelar! Vi har 3 eller 4 bossar kvar där inne som vi ska ta på måndagkväll.

Städdag idag, det är ju torsdag. Samt att vi ska upp en sväng på taket också, måla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0