Äkta norrländsk vår: Kallt och regnigt!

Vet du Fredrik att om du skulle vara här uppe nu skulle du förstå varför jag och min brorsa helst slipper våren. Det är kallt, blåsigt och regnigt ute idag, det har varit så hela veckan för den delen. Jag har hellre 2 årstider; Vinter och Sommar. Inget där mitt i mellan för jag klarar mig utan slask, ruttna löv, regn, förkylningar, vattenpölar, ruttna maskar, hundbajs...

Jag hoppas vädret blir bättre så jag kan ligga ute och lata mig i solen. Eller nästa vecka då vi förmodligen ska börja gräva upp gräsmattan. DET blir mycket spännande särskillt som mamma inte har bestämt hur hon ska göra sin nya rabatt än.

Igår sprang jag och brorsan (kors i taket!) och det gick bättre än vad jag trodde faktiskt. Han orkade springa nästan hela vägen så förhoppningsvis har jag fått en träningskompis. Det gäller bara att vara bestämd och se till att vi följer "planen" jag har lagt upp. Han behöver gå upp 4a kg innan hösten så vi tänkte att lite kan ju få vara muskler. Det är rätt svårt för honom (och mig) att gå upp vikt genom att lägga på oss fett så detta ska bli intressant. Han var helt slut så han struntade i att göra situps och armhävningar men jag bet ihop och gjorde en 50stycken kanske. Jag har inte så mycket träningsvärk faktiskt så det är ju rätt lugnt.

Idag då? Ja planen är att åka in till stan vid 12 någon gång och se om jag hittar lite kläder att shoppa innan jag har min gruppsession klockan 15. Jag skulle vilja hitta ett par vita skor, handlade jag inte skor förrförraveckan?, ett par slitna jeans, tröjan jag har spanat in. Helst en bikini också, det är snart sommar! (Panik)

Duschen nästa.

Sen så har jag passerat min årsdag på bloggen, 4e maj enligt Miika. Inte illa!

Och är det bara jag som saknar Annies blogande? Skärpning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0