Startkraft gillas skarpt!

När jag blev varslad i höstas och sen tog avgångsvederlaget innan jul där så fick vi via Volvo Lastvagnar och IF-Metall möjlighet att anmäla oss till ett företag som heter startkraft som hjälper människor till nya jobb. Och jag var på min första träff idag med min coach Stefan. Han var grym! Exakt en sådan person jag ville ha att prata med om framtiden som det så vackert heter och han presenterade företaget han representerade Startkraft då och så berättade han vad han kunde göra för mig.

Iaf så av den timmes samtal vi hade så var han rätt säker på att JAG valt rätt utbildning att söka till då jag är målmedveten, fokuserad, klarar av skitgörat för att få det roliga och att jag är kreativ. And i was like.. what? Stefan hade tydligen jobbat med rekrytering hur många år som helst och kunde ju ganska snabbt klura ut vad det är för person han talade med så, men dte var roligt att han gillade min plan!

Stefan gav mig en uppgift också, att skriva ett personligt brev och cv till en arkitektfirma för att söka jobb där. Jag ska ha avslutat min högskoleingenjörsutbildning och allt det där.. Kan bli roligt! Chansen finns!

Sen avslutade jag min dag på stan genom att gå till Hemtex och handla nytt täcke, ny kudde och dubbla uppsättningar sängkläder så jag kan ha dubbelt i sängen och se snyggt ut. Mammas idé då hon tycker dte ser så slarvigt ut då mitt täcke ligger som en "korv", direkt quote. Jag är ju itne sen att hänga på sånna bra ideér så det gick väl en.. ja, slant idag. Gick med i Hemtex-klubben och fick 500kr rabatt så det blev iaf billigt, eller ska jag säga billigare?

Haha!
Sjukt glad är jag idag också! igen! Samt att solen skiner och det snöar! Smashing fantastic!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0