Hemma igen!

Jag börjar med en fin liten ordlek där ni ska hitta en gemensam nämnare i dessa 4a "kort";

Det finns ett visst näringsvärde i det men du vill varken äta eller dricka det.
Du vill ha det i sängen om natten.
Det måste smörjas.
Det har ben.


Mitt förslag knäckte dem, det vill jag lova!

Iaf så har jag i princip nyss kommit hem från en liten tripp till Hemavan med några kompisar; Sofia, Victor, Anna och David. Trippen blev ett par dagar kortare än vad jag och Sofia tänkt oss då vädret var förskräckligt, det var storm och snö så vi packade ihop och åkte hem redan idag. Anna, David och Victor åkte hem redan igår de hade saker att göra hemma.

Vi åkte i fredags, solen sken lite också! Partajade lite lagom, åkte skoter i lördags. HA! Det var ett äventyr som hette duga. Vi packade kälken med ved, kokade varm choklad, plockade med oss 2 pulkor, spadar och korv, och så drog vi iväg över isen. David fick äran att köra och dte började bra men slutade med att pulkan lossnade pga rost så då stod vi där på fjä'llet med en trasig skoterpulka, en gammskoter, och två vanliga pulkor. Det var en syn för gudarna!

Men det var en rolig upplevelse, vi tog oss hem och allt det där. Avslutade med pulktävling bakom Sofias stuga som jag vann, såklart! (YES!)

Söndagen hade vi tänkt åka men det var storm.. STORM! Vi hittade av den sämsta helgen på många, sjukt dåligt väder så det drog ju ner peppen en aningen...

När de andra åkte hem på söndagen slänge vi in öl i kylen, rotade bland alla saker och beslutade oss för att baka paj! Det blev en paj med marängtopp, päron och annanas. Man kan om man vill! Allt funkar, haha. Samt såg Anastasia och Lejonkungen, hur skönt som helst! Jag utklassade henne i Chicago och hon mig i Labyrinten.

Tacka vet jag P3! Vi lyssnade på deras hyss hela vägen hem idag, rolig hemresa faktiskt. Dock slackar jag nu och undviker att packa upp, får ta hand om det imorgon.

Ah, men iaf, tack för i helgen



Och såklart, min genialiska lösning på de fyra korten ovan: Människan..

Kommentarer
Postat av: annie

varsågod iaf för helgen :)

2009-03-09 @ 20:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0