Tjuvlyssnat!

Terrorisera inte dina medtrafikanter!

Medborgarplatsens tunnelbanestation

En till synes överberusad kvinna ~50 går runt på plattformen och skrattar. Tillslut sätter hon sig i knäet på en man ~40 .
Kvinnan (utbrister): Silence…. I KIIIIILL YOU!
Mannen som inte alls fattar blir förvirrad och klämmer ut sig ett nervöst “Eehh".


Ett gäng gymnasieelever ~17, pratar om var de ska praoa.
Kille 1 (till kille 2): Jag tänkte praoa i din mamma!
Kille 2: Haha nej, det är nog jag som tänker praoa i din mamma!
Lärare (kyligt): Ni ska praoa två veckor, inte två minuter…

Jag har roat mig med att surfa runt på tjvulyssnat.se och skrattat så jag nästan dog. Ungdommar kan verkligen kläcka ur sig de mest roligaste sakerna. Ojoj vad smaskigt man kan få höra om man är på alerten!

Annars idag har jag haft trädgårdstjänst nu på eftermiddagen och vi har gjort om i gruslandet mot grannarna på baksidan. Mycket snyggt måste jag säga! Samt att äppelträden blommar i rosavitt nu och det doftar himmelskt!

 

Dagens middag blir Wok med kyckling och ris. Så gottigt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0