The demon barber of fleet street

Igår så gick jag isäng runt 24ish någonting där för att se en film på min darling Vaion. Jag bestämde mig för att se (igen) Sweeney Tood - the demon barber of fleet street som är en musikalfilm med Johnny Depp och Helena Bohan Carter i huvudrollen.


I det viktorianska London levde en vacker barberare och hans undersköna hustru och tillsammans hade de ett underbart barn. I skuggorna lurar en korrupt domare, Turpin, som blir handlöst förälskad i barberarens hustru och för att vinna henne anklagar han barberaren för ett brott han inte har gjort. Efter 15 år i exil återvänder barberaren med en tanke i huvudet: Hämnd. Han öppnar en barberashop ovanför Mrs Lovetts pajaffär och tillsammans sätter de skräck i befolkningen där ensamstående män försvinner samtidigt som mrs Lovetts köttpajer blir vida känt i London. Men varje hals som skärs av och får blodet att rinna nerför kläderna gör bara att hungern efter domare Turpin växer...


Gillar man brutala filmer i en konstig tappning så är detta en perfekt film.  Den är såklart ressigerad av vår bästa Tim Burton som för närvarande spelar in Alice i Underlandet med Depp och Bohan Carter. Den kan bara bli bra! Så i mars nästa år kan vi äntligen få se ett nytt mästerverk av Tim Burton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0