Lördagens arbete!

Jag bor hemma och är väl sådär lagomt bortskämd. I utbyte mot att jag ofta får mat på bordet och tvätten tvättad så hjälper jag ju till med diverse prylar. På sommaren handlar det oftast om trädgården och nu när vi ska bygga ett Orangeri så är det mängder med saker att fixa. Vi har ett stenlager som vi har flyttat från baksidan till framsidan och ner i släpvagnen som ska forslas bort. Undra om jag ska göra det? Kan vara ett ypperligt tillfälle att bli bättre på att backa med släpvagnen.. hhmmm!

Det tog typ 2 timmar och ändå har vi sjukt med sten kvar och så ska jag klippa gräset idag. Och för att inte tala om hur mycket vi kommer måste gräva innan vi ska mura och gjuta grunden till Orangeriet.


Just det ja! Jag måste ju få gnälla liiite också! Varför i hela fridens namn plockar bussbolagen bort alla bussar på sommaren för? Det är ju då man vill ta sig in till staden och festa och så är dte helt omöjligt! De har plockat bort alla nattbussar så den sista bussen hem går otroliga 23.30! Och för att ta sig in till staden så måste man antingen åka in med 13.15 bussen eller 20.45 bussen. Alla bra bussar har slutat att gå så antingen måste man ha otroligt snälla föräldrar/syskon som ställer upp och hämtar/skjutsar en eller så ett ställe att sova på i stan. Helt facking retarded!

Jag hade ju tänkt att åka in till stan och partaja med Anna och Sofia idag, då Sofia är på en blixtvisit i Umeå men icket! Det hade ju gått en vanlig helg men iom att farsan ska firas imorgon klockan 13 och bussen hem går 13.45 så blir det ju liiite tight.

Meeeen! Det blir Vindeln och Transformers 1 med Miika istället för att inviga hans sprillans nya Samsung 46"! ;K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0