Det manligaste ever måste ju vara att hugga ved?!

Jag, brorsan, syrran och farsan nästan slogs om de två yxorna. Tro det eller ej, men det är grymt roligt att hugga ved. Det finns ingen manligare känsla än att svinga yxan och se vedklabben splittras perfekt och att göra det igen och igen. Jag fick ta den stora yxan och jag började göra, utan att tänka på det, små "warcries": SA! Skrek jag när jag lät yxan falla. Som värsta japanska krigaren typ. Haha! Vedhuggningen resulterade i en sjukt öm rygg och för korta baklår idag och det var verkligen som värsta ryggpasset att hugga ved. Helt galet. Men värt det!

Annars så uppe i mormors stuga så skrapade vi och målade fönsterna som vetter mot sjön, slog gräset och byggde en liten trappa (eller ett steg) ner till bryggan så dte skulle vara lättare för mormor att ta sig dit ner.

Athena var dygnets suprise: Utan att tveka sprang hon ut på bryggan, åkte båt, blötte tassarna, jagade vatten(sjö)fåglar, satt dugnet runt och spanade oavbrutet ner i vattnet för att få chansen att se grodor och fiskar. Satt vi vid elden och frågade henne: Var bor fiskarna Athena? Hon flög upp och sprang ner till vattnet med nosen några få centimeter från vattenytan och spanade efter fisken.. Athena tyckte dock att Simba (våran kusins barns hund, därav namnet) var en aningen konstig då han badade i vattnet, det var ju trots allt ganska kallt..! Haha!

Awesome "helg" faktiskt. Alltid roligt att göra saker med familjen sådär. Och vi hann ju fiska och vara ute med båten en hel del så det var ju inte bara arbete. Mormor var nöjda med oss!


Brosan, jag, Athena och syrran.

Kommentarer
Postat av: Miika

Ser ju grymt härligt ut på bilden! Lillebror har ju helt klart valt bästa platsen i båten! ;K

2009-07-09 @ 20:31:20
URL: http://michailov.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0