Åskvärme!

Pappa använder alltid ordet åskvärme när det är varmt, i hans tycke. Idag var det faktiskt sant, en sjuk tryckande värme, solsken, åska och regn i en salig mix. Så lite sol har jag fått idag även om jag faktiskt har tillbringat hela eftermiddagen/kvällen med att måla. Min abstrakta sak börjar bli rätt fin nu faktiskt samt att jag har målat en bakgrund till en ny tavla så det har varit en lyckad kväll!

Det är så underbart att slabba med färg! Min nya ska bli en splat-tavla enligt Miika så jag får se vad jag kan göra åt den saken. Bakgrunden är grön i olika nyanser  men tanken är att den inte ska synas alltför mycket. Jag vet av personlig erfarenhet att det är grymt svårt att måla bakgrunden sist så denna gången ska jag börja med den först.. HAHA!

Nu ska jag titta på de sista minuterna av So You think You can dance och sen se NCIS innan jag ska sova.

En bra första dag hemma! Och vad vi hade roligt vid matbordet också! Precis som förut! Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0