Anna är gravid!

Ja geezez vilken dröm jag hade nu på morgonen.

Jag och Anna var på ett seminarie och jag träffade en släkting som jag aldrig sett i hela mitt liv. Anna var lättretlig som satan då hon var gravid i 30e veckan och tjock som en ballong. Jag visste inte om att hon var gravid så jag fick ju värsta chocken och jag frågade hur David tog det. Bara bra fick jag höra, han var eld och lågor. Jag frågade försiktigt om det var meningen att bli gravid och hon log och viskade: Neeej, utan jag var för långsam med att gå till barnmorskan. Sen berättade hon glatt om sina planer om en utomlandsresa och jag satte mig upp. Men för att få flyga när man är gravid måste du ha särskillt tillstånd från barnmorskan att det är okej. Anna tittade förskräckt på mig: skojar du? Så jag berättade om Stina-Lee (bloggerska) som har fixat allt inför sin utomlandsresa när hon är gravid och David kom springande. FRÅN VILKEN VECKA GÄLLER DET DÄR?! Han ruskade om mig, jag vet inte stammade jag. De vet säkert på apoteket, diskuterade v fram så vi traskade dit och det var världens kö. Vi lämnade David i kön efter noggranna instruktioner om vad han skulle säga och sen gick jag och Anna och satte oss i soffan. Hon bad mig att inte titta på henne sådär så jag slog ner blicken men fortsatte tänka...

Sen vaknade jag och fnissade lite. Inte varje dag man drömmer om att kompisar är gravida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0