Sur polistant och mensvärk!

Jag vaknade strax innan tio imorse och klev upp, duschade och satte mig vid datorn för att torka håret. Typ, käkade frukost och sen åkte jag in till staden för att ansöka om mitt pass..

"Men jag ser här att du har ju redan ett aktuellt pass" sa den kvinnliga polistanten. Jo jag vet tänkte jag bittert men log och sa: Jasså? Jag har ju letat överallt hemma men hittar det inte, så jag måste ha förlagt det någonstans. Går det inte att få ett nytt? Nu tittade hon surt på mig (det var ju en aningen omständigt att plocka fram en blanket ur bordslådan och ge den till mig, jag förstår, blev väl också några extra knapptryck på datorn, det gillades inte!) och så muttrade hon: Du kommer att då ett "streck" i ditt pass för att markera att du har två. Men jag kommer att inaktivera ditt gamla så när du hittar det får du komma in hit och få det hålslaget. Jaha, tänkte jag, vad gör det här "strecket" i mitt pass då? Inget! "Ok"

Men du vill ändå ha ett nytt pass? Jag bara tittade på henne: Ja jag ska ju resa om mindre än 3 veckor, hur hade du tänkt att det skulle gå utan pass?! (Men så sa jag naturligtvis inte utan log sött och sa: Ja det vill jag) "Ja det är ju dina pengar..."

Jo tack, jag vet jag är en klant! God damn!

Annars då? Jag har mensvärk som har placerat sig i svanken plus min vanliga onda del där så det gör mig lite dåsig och lite sur..

Men det snöar, och det gilalr jag skarpt! Snart har jag träning också, dte ska bli... Roligt, eh?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0