Snöyra!

Som Miika vackert sa efter att klockan slog 00.00 igår; Nu är det bara 5 dagar kvar Emmii!

Och jag vet! Paniken infinner sig sakta men säkert, jag har bestämt att jag tar stan på måndag för att shoppa lite och besöka forex en sväng. Det värsta kommer nog bli att inte vara online, jag är beroende av mina dagliga samtal via msn. Det bästa kommer att vara att jag inte är online utan att jag istället åker i de 14km långa nedfarterna och åker en jävla massa puder samt partajar och lever livet!

Men puder kan bli lite trixigt, i hela österrike är det en 3a på lavinriskskalan av 5 möjliga. Senast igår läste jag om en grypp svenskar som utlöste och hamnade i en lavin utanför pisten. En kille låg 15 minuter under snön och vårdas nu på sjukhus. Det gör mig inte det minsta nervös faktiskt för jag kommer inte att åka offpist långt utanför pisten om det inte är absolut säkert, med guide, eller att vi åtmindstone har lavinsändare och sonder med oss. Jag har ju fått en viss träning när jag gick snowboardgym så det känns ju bra!

Hoppas vi får vackert väder när vi är där nere, strålande solsken och -7 grader.. Snöfall på nätterna så att backarna är perfekt pistade på morgonen, utan isfläckar och hemska kanter.. Ahhh!

ah!


Jon Olsson, Sveriges och kanske världens främsta freestyleåkare.

(Jag hoppas Jon Olsson vinner sitt vad med Jen Byggmark och tvålar dit den skitungen så att det skriker om det!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0