Ni skulle frysa ihjäl, alla ni söderbor!

BrrrrrrR!

Idag är det stört kallt, -26.8 grader ute, gnistrande solsken och vit fin snö. Vacker vinterdag.

Det kändes inte så kallt som jag trodde det skulle göra när jag och Athena gick vår morgonpromenad men likväl grät jag av kylan och tårarna frös till is. Riktigt jobbigt att se också eftersom solen i princip bländade mig och jag var tvungen att kisa pga mina tårar. Brrr!

Och nu var klockan 10.30, förstår hur kallt det skulle ha varit imorse, rena döden!

Jag ska ta och bylta på mig kläder, borsta tänderna och åka in till staden och hämta mitt pass. Tror jag ska ta en kort sväng in på stan också för att köpa Eragorn, den andra delen så jag hinner läsa klart serien innan jag sticker till Österrike. Bara syrran lägger på ett kol och läser för jag vill ju itne läsa den 3e boken före henne då hon har fått den i julklapp. Men jag är bara så sjukt sugen på att läsa nu när wow har tappat lite av sin glans..

Som tur är får jag låna focusen så jag slipper oroa mig över att bilen inte skulle starta, samt free parking (etanolbil) och sjukt bra värme! Men vi ser väl ifall jag överlever kylan på vägen in till farbror polisen, tjiiingeliing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0