Nedräkningen har börjat!



Idag är det åtta (8!) dagar kvar innan jag åker till Österrike och St:Antons snöfyllda pister. Jag har börjat handla lite smått, tvättar snowboardkläder, kollar över vad jag ska ta med mig osv. Det är jäkligt bra för att vara mig att börja med sånt här i tid men det är länge kvar så jag hinner bli väldigt sen innan flyget går 09.35 den 27e januari.

Jag är grymt taggad med vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra med mina lagg/brädan, båda eller välja? 15kg var visst maxlasten i boardbagen, aj aj aaj! Det ska bli intressant och se vad jag ska packa med mig för 20 dagar, både vardags/party/skidkläder ska ju med i väskan på något vis.

Jag kommer förmodligen att ta med mig både min rosa och min röda jacka samt mina svarta och gula byxor, båda gogglarna och smith-hjälmen. Jag räknar nästan med strålande sol och -7grader varje dag.. Det jobbiga är dessvärre att jag har en totalt omatchande haikingväska, orange! Men jag kommer hursom inte att smälta in bland alla rika damer i pälsar så skit samma.

Jag börjar få lite resefeber också, hur ska vi lyckas ta oss tid, hur ser lägenheten ut, avstånd, skador, kyla.. Och vara offline i 3 veckor kommer bli tufft, jag som sitter på msn jämt och ständigt.

Och vår skrivare höll på att äta upp mitt arbetsintyg från Volvo, jag blev galen. Allt är kompierat och färdigt inför besöket på arbetsförmedligen. Det roliga är ju att jag inte vill ha jobb, kommer inte att få ngt heller, men jag måste ändå gå dit. Det är lite humor. Jag borde ha varit där direkt jag fick sluta på volvo men de har så konstiga öppetider i Vännäs, måndag och tisdag, vilket gjorde att jag alltid lyckades missa öppettiderna de har. Men inte idag.


Sen måste jag ta tag i och börja titta på utbildningar... DET kommer bli jobbigt, psykiskt.. Jag hatar att måste bestämma saker som kommer att påverka mig i många år framöver...

Kommentarer
Postat av: Miika

3 hela veckor!! :S Hur ska detta gå!?

2009-01-20 @ 17:38:46
URL: http://michailov.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0