Kids och deras föräldrar: En pest i skidbacken!

Efter ytterligare en sen natt vid datorn, jag lirade först arena med min nya partner hela kvällen och sen blev det AV med grabbarna till halv 3 så steg jag upp halv 10 för att åka snowboard med farsan. Gårdagskvällen var grymt kul faktiskt, jag var sjukt nervös i början när vi skulle lira arena men med lite träning så blir detta kanon hoppas jag. Sen fick vi också morötter/gurka med taccodipp och chips, det var en höjdare!

Ja, nu på morgonen då, det var -0.5 grader, strålande väder och.. smockat med folk i backen. Jag verkligen hatar kids och deras föräldrar när de är i backen! När vår anläggning inte är så stor i Vännäs kan man inte hålla sig borta från dem heller utan de kommer åkandes i full fart, rakt fram utan kontroll, de sitter/står i kurvor och sänkor så man får en smärre chock när man kommer åkandes. De tvärbromsar, håller konstiga linjer i backen och är sjukt oförutsägbara när de åker. Det slår aldrig fel heller utan de står ALLTID 5-10 personer direkt efter att de hoppat av liften och försvårar för att man ska kunna åka förbi så då får man ställa sig där själv och så blir det en fin kork... Visst, de är bra för intäckterna men hur svårt är det inte att använda sig av lite vanligt hederligt vett och helt enkelt se till att man inte står ivägen?

Jag blir skitsur och åker hem direkt nästan när de har retat mig tillräckligt många gånger elelr när man får stå i liftkön mer än 10 minuter. Det är det bästa med säsongskort, man behöver bara åka precis så länge som man känner för det och åka hem om det är dåligt före i backen etc.. Hur bra som helst!

Pappa åker switch riktigt bra nu, han behöver bara böja lite mera på benen. Och jag träffade Gite också, det avr en trevlig överrasking. Det visade sig att hon köpt hus i norrmjöle med sin kille?! Ja..!

Nej, duschen nästa, jag ska ju åka in till stan och se Henke Larsson spela innebandy sen i eftermiddag. Han kommer granskas kritiskt vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0