Jag som bankrånare?!

Obs, detta är en dröm, jag är ingen bankrånare.. yet..!

Jag drömde en helt galen dröm inatt (läs idag, under migränet) vilket är skumt att jag kom ihåg den för dte brukar jag itne göra när jag har migrän men i alla fall, here we go:

I drömmen ligger det en stor bank mitt i ett bostadsområde, ni som bor i vännäs vet var det ligger, brevid dagiset Släden, just aorund the corner from here. Och vi var ett gäng brottslingar som var så originella att vi grävde en tunnel från en av snöhögarna i parken in under husen och in under banken för att sedan spränga ett hål mitt i natten. Vi hade vadderat tunneln så det hördes inte ett endaste ljud när vi sprängde och vi hade beräknat exakt rätt. I veckan hade det dessutom anlänt en stor samling med pengar i kontanter och mindre juveler värda flera miljarder så det var en aningen skumt att banken knappt var bekavad men vi tog det för vad det var och klättrade upp genom hålet. Jag packade min väska full med cash och stoppade smycken/juveler i fickorna men så fick jag se att vi använde an gammal AIKväska som det stod mitt namn på. Jag blev naturligtvis rasande, smart att använda namn vid ett rån?! Och jag blev inte gladare av att se att min farfars namn fanns överallt på frigoliten vi använde för att dämpa klirret i väskorna.

Plötsligt gick larmet igång och vi försvann blixtsnabbt ner genom hålet och började springa fort som satan i tunneln (hur vi nu lyckats gräva så högt vet jag inte) och polisbilarna stannade med tjutande däck högt ovanför oss utanför banken. Vi satt och tryckte i snöhögen, ingen av oss ville gå ut först men jag gjorde det tillslut. Jag hade nämligen ett supergömställe som ingen skulle hitta där jag snabbt och enkelt kunde dumpa allt jag tagit för at sedan kunna gå och bli visiterad av den snygga polisen som jobbade vännäs, så jag var rätt safe. Jag smög iväg, lämnade grejerna och steg ut i lampskenet för att genast bli haffad av en polis. Dessvärre var dte inte dne snygga utan en som såg riktigt ond ut och jag kunde inte hålla mig utan sa: Jaha, så de släpper in vilka psykopater som helst i poliskåren nuförtiden?

Jag blev haffat direkt så att det small om det, men mina kläder bar ju inte ett spår från inbrottet då jag hade bytt om i snöhögen, så de stod där förbryllade och kliade sig i huvudena. Samt att jag bara är 1.67cm lång (kort?!) och har muskler som myggbett så jag kunde ju omöjligt ha grävt tunneln...

Sen väckte mamma mig klockan 14ish där någon gång.. Jag log lite när jag vaknade, inte alla gånger man får vara en superduper bankrånare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0