Smashing fantastic!

SJUKT JÄVLA UNDERBART!

Rusty kom i vanlig ordning klockan tidigt på morgonen och knackade på. Det har snöat sjukt mycket under natten och hela dagen så det har väl kommit 2-3dm på några timmar. Helt stört underbart; Vitt överallt, pluffsigt och mysigt. Jag är kär!

Sofia har sjukt ont i sina fotleder, Victor har slagit upp sina smalben igen (klant!) och Erik var mest lat idag så det slutade med att jag åkte ensam till Rendl i snön. Taggade ipoden och förberedde mig på lite mysko åkning i pisten, det blir sjukt uppåkt och knöligt som satan här. Väl uppe i Rendl träffade jag Rusty och knattarna så jag hängde med dem för att åka offpist. Jag skojar inte när jag säger att jag nästan drunknade i snön och fick simma för att hitta igen mina skidor när jag föll.

Iaf så åkte vi ut i skogen nedan för parken för att hitta orört puder och det hittade vi! Perfekt sikt, massor med puder, säkert en 50cm lössnö som vi pumpade (och jag som inte ens har en transsiver!) och jag lyckades såklart ramla. Fick leta ett bra tag efter skidorna och när jag väl kommit upp på dem var jag ensam kvar.. Så jag åkte neråt, fick syn på en skidskola och hängde efter dem ett tag ute i skogen. Sen fick jag se en av grabbarna ligga nere i ett hål och simma medan han letade efter sina skidor. Jag hängde med hjonom i tron om att han visste vart vi skulle...

Vilket han inte visste så vi åkte ner genom skogen (sjukt underbart!) och så kom vi ut till en sluttning, brant som satan. Helt plötsligt hörde vi en röst skrika: Ni måste nog gå upp, annars missar ni liften! Martin stod där uppe och försökte hålla sig för skratt då det var 10 meter brant kulle som han ville att vi skulle haika uppför i 50-70cm lössnö. Helt galet, jag dog nästan på kuppen. Iaf så fick vi åka ner en bit, skråa och klättra uppåt för att ta oss till liften. Sjukt jobbigt men fan så värt det! Helt stört att få åka i så pass mycket puder och helt orört.. Smaskens!

Sa jag att jag var kär? Mhmm, finns inget finare än så här mycket snö.. Nu saknas bara en strålande soldag där vi verkligen får åka massor!

Sofia var inne i St Anton och handlade på apoteket och en underkjol, Victor har lekt hemmaman och städat, handlat, bytt sängkläder och han ska tydligen laga mat, diska OCH duka idag. Jag gillar hemmamän! Plus(++!) i kanten! Eric har sovit i sitt underställ och jag har haft en av de bästa åken ever! Trots vårt lilla äventyr där så var det sjukt värt det!

Svenskkväll ikväll på Funky Chicken (tror jag det heter) så det blir partaj och fullt ös medvetslös ikväll. Perfekt, jag behöver bränna bort lite hosta och baciller som jag har fått i mig, alkohol är bra till allt.

Sen drömde jag en mysko dröm där mormor dog och Fredrik var med till stugan när mormor drunkade.. Eh, ja, jag vaknade kallsvettig. Om det beror på att mormor drunkade eller att Fredrik träffade min mormor kan jag inte svara på.. !

Mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0