Final call!

Det var Erik (tror jag) som kläckte den ultrasmarta idén om att festa sista kvällen när vi skulle åka hem, alltså igårkväll. Idén var så sjuk så jag köpte den rakt av, speciellt när Sofia var taggad och de andra grabbarna med.

Så vi taggade gärnet, packade på rekordfart och sen så bar det av till Funky Chicken en sista gång. Sjukt kul och sen till Kandahar där Erik blev cp-dp, Sofia också, jag blev väl som vanligt semi-dp men det räcker för mig. Är uppenbarligen helt mogno, störd, fucked up och odräglig redan på den nivån so why push it..

Iaf så satt jag och Sofia på tågstationen klockan 4a ish, snackade skit och nej det är inga hard feelings om ngt alls! Och nej verkligen men inte, seriöst.. Mutter.. Sjukt nice att få snacka ut om vissa saker måste jag få säga, som fan. När vi klev på tåget imorse var vi askalas och i vårt livs bästa form. Vi däckade direkt på tåget och sov 2 timmar, vaknade strax innan Zürich där vi skulle byta tåg ut till Zürich Flughafven, och bara det var ju ett projekt. Vi som itne ens ätigt ngn nattamat!

Tågbytet gick fint, jag var lite uppstressad som vanligt men Sofia var ju lugnet själv, dvs fortfarande fuller som en kastrull. Problemet började på flygplatsen när vi skulle checka in. Det gick inte! Sen när vi äntligen fick en människa att förstå vad vi ville så rann ju klockan iväg, jag började bli smått bakis och stressad så in i h-vette.. Och de har ytterst svårt med mitt namn, men hallåå. Passet ljuger inte! Sofia var lugnet själv, fick världens perfektaste engelska uttal (sjukt stolt över sig själv! ;)) och utan att sluddra lyckades vi tillslut få lasta in resväskan på nedervåningen för att sedan måste gå upp pch prata med SAS, och specialbagaget.. Blabla. sen väntade världens längsta rullband ut till vår gate, såklart längst bort!, så vi var sist ombord på planet som skulle ta oss hem till Sverige. Först när vi satt där kunde jag slappna av lite och Sofia upptäckte hur sena vi egentligen var. Men grymt, inga väntetider what so ever så på den sidan var det ju possitivt!

I Stockholm så lyckades vi ju med dagens grej! För att komma till inrikeshallen åker man ju en rulltrappa(band!) neråt och där i slutet lyckades Sofias väska ramla av, vagnen tippade nästan och jag blev påkörd av boardbagsen bakifrån så jag voltade nästan över vagnen. Sofia fick i paniken hoppa över alla grejer för att slita bort väskor från slutet av bandet och jag försökte hålla allt på en stadig kurs. Det var sjukt obehagligt, en nära döden upplevelse skulle jag vilja påstå. Snacka om att byggjobbarna flinade åt oss! Haha!! Det måste sett sjukt roligt ut, jag dog nästan av förskräckelsen!

Hem kom vi, efter ett stopp på Max, (fettaaa!) på arlanda då innan flyget gick.., brorsan hämtade mig på flygplatsen, middag, poackade upp pch nu är jag helt död efter mer än 48 timmar i hyffsat vaket tillstånd. Vilket visar sig nu i inlägget för jag tappade all ork och inspiration.. Imorgon måste jag ta tag i räkningar, pappers-jox och annat samtidigt som jag får rapporter om det massiva snöfallet i St Anton ...! Jag är ju itne taggad för 5öre att vara hemma nu!!!


Och vilken press jag får direkt när jag kommer hem, sjukt obehagligt..


Jag är så avis så jag dör! Det har dumpat snö där hela dagen, bussarna kommer itne ens fram! Shit! OCh det skulle vara sol imorgon med. Puder + sol ? himmelriket. Vad gör jag hemma?!

Sen tror jag att mamma är lite förskräckt över mitt festande, hon frågade så jag svarade ärligt...Kanske jag itne borde ha gjort :P


Och dte är sjukt ovant med mitt tangentbord och min mus. stört.

Kommentarer
Postat av: annie

Välkommen hem bruden :)

vi måste styra upp något! jag vill ju höra alla detaljer, ocensurerat ;)

2009-02-18 @ 10:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0