Wounderbart!

Det slutade med att jag åkte ensam in till St Anton för att åka skidor då de andra var sjukt opeppade och lata. Jag tog med mig Ipoden, pumpade musik och åkte som fasen. Happy Valley, offpist (vi har fått snö!), den extremt långa backen och flera andra så jag kan säga att jag kan systemet här nu utan att jag åka vilse. Inte illa för att vara Emmii vill jag lova.

Det var<strålande sol samtidigt som det snöade stora och lätta snöflingor, sjukt mysigt! Precis som det var den gången vi åkte i Hemavan med Lisen, Anna och Sofia. Iaf så växlade sol/moln/snö men det var ruggigt bra sikt hela tiden så det var bara att köra full fart. En av de bästa dagarna faktiskt, synd bara att jag var ensam men Rihanna, CB, Akon och Paramore är inte dålig sällskap det heller.

Jag såg sjukt mycket roligt folk idag; tjocka damer i helpälsar, små gangsterbarn, en till mössa med maneter på (?!), jag satt med en gammal gubbe i liften som hade så mycket hår ur näsan att han såg ut som ett troll med gråa kusar som kom flygande när han rörde på huvudet.. Jag såg också THE skidlärare, två ursnygga killar som jag dregglade på. En hel del dreggel blev det, vi är ju inte bortskämda med sånna snyggingar inte. Sen så var det en massor med små tåg av skidskoleelever, överallt! Och en gammal man och kvinna som åkte offpist (läs: gled på rumpan nerför) som jag skrattade en hel del åt.

Och!! Detta är fan sjukt kul! Jag strosade lite inne i St Anton innan jag tog bussen hem och vad tror ni jag hittar?! Exakt! Häromdagen såg jag en hjälm från Roxy som satt på en tjej och hon hade hittat matchande goggels, så jag bara humm.. Det lär ju finnas en matchande dress till det där. Och det fanns det ju! Igår hittade vi skidorna, exakt samma mönster och idag såg jag pjäxorna! Och stavar!! Är inte det galet? Om man vill kan man bli en vit skapelse med prickar i rosa/blått/gult och verkligen ha allt matchande. Jag skulle seriöst skratta ihjäl mig om jag fick se en tjej som matchat ihop allt det där! Och det skulle nog vara en aningen dyrt med har jag en känsla av. Jag gjorde en snabb googling so here u go, enjoy !! (fniss, ja Anna, detta är ditt set!t) Så tänk er hjälmen, jackan, täckyxorna.. Ja allt i exakt samma mönster och färg. Jag vrider mig av skratt!





Aha, Just ja, sen när jag skulle gå till bussen som skulle ta mig hem träffade jag Martin, Daniel och Rusty som hade varit och åkt offpist på riktigt. Synd att jag inte har en transiver..! Iaf, de tyckte det var begie av "the house of Norrland" att inte följa med mig ut i backen idag. Det tycker jag med, skämmes!! (Ja, jag vet att ni läser så, ppft!)

Party ikväll? Vette fasen, alla ligger i sängen och gör mest ingenting... Vi får väl se, jag har hursom inga öl kvar, lika bra det!

Och satan vad jag har ont i halsen och hostat idag. Sofia är i princip sängliggandes och både Victor och Erik är ju klena som satan och hostar och snörvlar om vartannat. Jag trodde verkligen att jag skulle klara mig men det verkar inte så...

Jäklar vilket långt inlägg, :o
Nästan som förr i tiden! HAha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0