Smittad! (pest, kolera och allmänt bäng i huvudet!)

Idag skulle vi stiga upp sjukt tidigt, 07.00 för att ta 08.15 bussen in till St Anton och åka i nypistade backar och puder. Och det gjorde vi!

Vi var bland de första upp i liften, även om Sofia var så seg så vi missade första och andra bussen in men det gjorde inte så mycket. Hennes fotleder dödar henne så det blev två åk för henne innan hon var tvungen att call the day så att säga. Vi hamnade av misstag i ett puckelpist område så vi skråade ut i skogen (underbart!) där det var i princip orörd puder upp till knäna! Sjukt härligt tyckte jag. Sofia var mest less över hennes fotlder vilket är förståeligt, hon har varit skadad sen vi kom i princip, så det var skillsmässa i luften när vi tog oss nerför berget.

Iaf, solen lyckades skina under 20 minuter när vi sagt och fikade och då hände dagens höjdpunkt!! Vi satte oss vid en stuga och det rann ett litet vattendrag brevid oss. En gubbe sattsade gärnet och hoppade ner i vattnet (han såg det nog inte!) och skidorna skar fast på andra sidan varav han föll som en fällkniv med huvudet rakt ner i snön. Det gick så fort så han hann inte ens ta emot sig med händerna utan han stöp på huvudet. Ett äkta faceplant! Jag och Sofia skrattade som satan, sjukt kul! Och alla kids som ramlade ner i gropen och dök upp en efter en, så snyggt! Vi dog nästan...

Iaf, Sofia gav upp efter det åket och åkte hem , jag stannade 1 timme till men sen blåste det upp till storm, snön föll allt tyngre och alla liftar började att stänga ner och varna för storm. Träffade Victor på vägen hem, han hade lyckats göra illa sig igen, umeåbor är rätt veka, medan de andra grabbarna var kvar ute och åkte offpist.

Vi byggde också "stans" snyggaste snögubbe när vi kom hem. Vår hyresvärd kastade ut en morot till oss och den blev sjukt jävla snygg! Och stor! Årets första snögubbe, jag är sjukt nöjd att jag lyckades lura ut Victor och bygga en snögubbe för jag hade ju inte gjort den själv. Sofia kan knappt gå så hon satt inne och tittade på House men hon tyckte den blev snygg som satan.

TRANSFORMERS! Jag älskar den filmen, sjukt bra imo. Vi såg den igår på datorn, skulle vilja se den på en fet tv med bra ljud. Gosh!

Det ryktas om semlor idag men vi får ju se hur det blir med det då vi ska baka dem själva...

Sen har jag blivit sjuk, hostar, slemmar och snörvlar. Inte mitt fel, jag trodde jag skulle klara mig men tjii fick jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0