Sjukt, vilken dag!

Idag var en av de bästa åkdagarna här i St Anton! Strålande väder, roligt sällskap (så länge det varade) och framförallt bra åkning. Jag hade en superb åkkännsla idag, det gillar jag skarpt! Snön var kanon, även om Sofia tyckte den var kass men hon 'är ju skadad också så det förstår jag. Men jag har äntligen lärt mig att behärska och övervinna alla jävla knölar som skapas i pisten varje dag.

Jag och sofia tog en massa bilder också, sjukt nice!!

Jag droppade av Sofia i Rendl där Erik, Victor, Anna och Bella satt, tog en snabb fika (mina otroligt goda rostade mackor med bara smör på.. :S) Sen drog jag på Ipoden på hög volym och kastade mig ut i Rendls backar. Sjukt underbart härligt! Har jag sagt att jag är kär? Mmm jag menar ju det.

Jag har sett många roliga saker under resan och idag såg jag två till! Dels en jättrtjock person som åkte, såg precis ut som ägget! (flashbacks!, må hennes magsjuka gå över och hon får hålla sig hemma tills dess. Och sen en ung tjej i början av tonåren som gjorde min dag fulländad! Jag satt i en tvåsitslift över pisten när den stannade strax innan en liftstolpe och jag tittade ut över pisten för att glo på lite folk. Tjejen kom åkande rakt mot stolpen och 3 meter därifrån började hon skrika för hon förstod hon skulle åka in i snökanten vid stolpen (men herregud, sväng?!). Hon kraschade in i snökanten, skidorna åkte rakt in, hon voltade över knölen och gjorde ett faceplant, smack! Grejerna sprutade åt alla håll och hon låg kvar och skrattade/grät ett rar tag medans hennes kompisar stod 3 meter därifrån och vred sig av skratt. Själv höll jag också på att skratta ihjäl mig, awesome!

Idag var den sista åkdagen också för imorgon ska vi in till Innsbru(o)ck och shoppa lite. Jag ska se om jag hittar Frey Wille och deras coola armband och sånt skräp. Design! Me like!  

Känns sjukt skumt att åka hem, faktiskt. Lite sorgligt är det trots allt..men grymt skönt att vi fick en sista soldag med bra före i backarna! Vi plannerar redan en hemavan när vi kommer hem, awesome! OCh om grabbarna är hemma så ska de med. OCh anna och David ifall de är sugna. Vilket ni inte vet så: Shhyy!

Jävligt skumma inlägg må jag säga, de håller inte så hög standard längre utan är rätt hafsiga, stavfel (värre än vanligt) oredigerade och allt sånt där..  Jag ska skärpa mig när jag kommer hem, i promise!!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0