Studiebesök hos Peab!

Onsdag idag. Veckan har börjat bra tycker jag. Snart är det helg igen! Jag måste ju få berätta om mina 3 underbara sovmornar i början av veckan då jag börjar klockan 10. Tisdagen innehåller bara en mattelektion, 10-12 och sen.. ledig! Torsdagen är 8-14.45 men fredagen är inte att leka med... 8.00-16.45.. Dåååålig dag! Jag gruvar mig redan men dte är ju inget att göra åt. Våran grupp fick, som jag har hört det, bäst schema då vi inte har några håltimmar alls utan våra pass på ett snöre och sen slutar vi. Kanon!

Sen har jag slackat med att blogga men jag orkar verkligen inte. Det är grymt jobbigt att börja skolan igen och för att inte tala om att läsa matte.

Idag var vi på studiebesök hos Peab som bygger Jönköpings nya SMOT hus, Smålands Musik och Teater som ligger vid Vättern på andra sidan bron sett från högskolan. Det kommer bli en supercool byggnad med 7 våningar där fasaden blir i ofärgat/färgat glas, de ska också bygga en stor trappa ner mot vattnet, ny bussfil i anslutning och massa annat. Det var väldigt intressant och så tänker man: Ska jag kunna göra detta om 3 år? Det är ju offatbart. Vill jag ens det? Vi fick såklart ha på oss snygga västar, hjälmar och skor med stålhätta när vi var inne på området och det var väldigt intressant att se hur gubbarna höll på med betongen där ute. (Gissa om billister, fotgängare och cyklister stirrade på oss när vi traskade från skolan till andra sidan bron i full skyddsutrustning?;))

Jag har i alla fall räknat ut att om jag överlever den här första terminen, dvs, klarar av mattekurserna, så fixar jag den här utbildningen. Men det gäller att kämpa, för jag är verkligen helt lost på vissa grejer i matten. redan... Vektorer är inte min grej. But i will not give up without a fight!


Nu blir det lite tv och sen sängen. Jag börjar ju klockan 8.00 imorgon så jag måste ta tåget klockan 07.02, brrr!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0