Ritteknik!

I en av mina kurser som jag går nu ingår det fyra tillfällen med ritteknik där vi får lära oss att rita ritningar för hand. Så det har jag suttit med i över två timmar och pillat med idag och det är roligt, men ytterst påfrestande att sitta och rita med millimeters precision. 3,5mm text i versaler med ett visst typsnitt är inte att leka med. Och det ska ju vara exakt! Jag är iaf klar med skissen nu så imorgon ska jag sätta mig och kalkera över den på ritfilm med rätt bredd på linjer etc.

Nästa blir lite matte faktiskt, vi har ju hemläxa i form av grupparbete och min grupp hann ju inte så långt så vi sa att vi måste kolla på det innan mattelektionen imorgon då vi i princip ska vara klara och lämna in den.

Ahhh!

Och Fredrik är his sin brorsa Mikael och bygger garage.. Det spöregnar och åskar emellanåt, fniss.!

Just ja, jag ska kila ner och pumpa däcket sen också så jag kan cykla ner till stationen imorgon. Pyspunka vilket kräver att jag varannan dag pumpar det. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0