Underbar höstdag!

Jag och Lisen tog en promenad längs stranpromenaden vid älven. Hur mysigt som helst, Athena var också med för den delen. Solen strålade och det var vindstilla så älven var spegelblank. Vi var ute, ja men typ 2 timmar nästan, men mestadels satt vi i sandkammen och snackade skit om allt möjligt. Kastade pinnar till Athena och stenar ut i vattnet som hon blev sjukt nyfiken på så hon satt vid vattenbrynet och scoutade ut mot vattnet.

Jag har också fått Lowes nya ipod-lurar, tackar! De var skönt att ha normala lurar och itne jobblurarna när jag är ute och går. Träffade Lisen på Ica eftersom vi bor i varsin del av vännäs så jag hade lite dötid utan surr! ;) Athena uppförde sig som en gud, sjukt bra på att gå i koppel idag måste jag säga! Vissa dagar är hon helt omöjlig men idag förvånade hon mig.

Ja, det var en kärring som tyckte att jag hade en sån fin hund, hon hade nämligen haft en storpudel innan och hon tyckte att dom var ju bara så fina! Hon berättade att de hade köpt en annan av en lokal pudelkennel i vännäsby va  men den hade dom fått ta bort efter 3 år för han blev sjuk. Och jag berättade att viockså hade haft en pudel från samma kennel csom vi var tvugna att ta bort. Ingen kvalité på hundarna där i från. Det säger jag då bara, menar: Titta på mormors hund, AHHH! Äckligare råtta får man leta efter!! I alla fall, jag berättade att Athena var från karlstad och hon sa att det var verkligen en vacker hund jag köpt mig, så vit och fin! Haha! Jag blir rackarns stolt när folk berömmer vår hund såhär. Det händer ofta att gamla gubbar/tanter komemr fram och vill hälsa för att hon är ju så läcker. Sen när hon har en prickig bandana om halsen ser hon ju urtuff ut!

Ah, jag käkade lite kycklingwook nu till "lunch", mycket gott. Och mamma har bakat idag, TACK! jag har saknat kakor under dessa veckor när mamma och syrran gick på diet och no sugar what so ever. Fett jobbigt men man ska ju stötta dem så det gjorde jag. Men fy fasen vad segt det avr så idag bakade hon åt mig, typ. Haha! Jag är grymt sötsugen eller vill ha nått med snabb energi efter träningen, beror nog på att jag itne äter tillräckligt men jag försöker verkligen. Siktar på att åtrerfå min matchvikt på 52-53 typ, men muskler då inte fett. Tror serilöst inte att jag skulle kunna bli tjock eftersom jag rör mig på jobbet och har en sjutusan förbränning. I like it that way, i really do. Men musklerna håller på att byggas upp igen, i like it! Jag och Lisen har kommit fram till att det är sjukt snyggare med muskler än bara vara smal som ett skelett. Susanna Kallur, hur snygg är inte hon? Liite för mycket muskler för min smak, men hon är klart snygg!

Vet inte om ni kommer ihåg men våren i trean, för 3 år sen, när jag tog studenten var jag sjuk som fasen och vägde bara 48kg och såg ut som ett skelett. Fy tusan avd äckligt det var. Jag hade i princip stressat/tränat sönder min kropp så jag blev sjuk som fasen och kunde inte äta någonting. Vi hade sjukt mycket läxor och träningar så jag blev stressad som fasen och magen la av helt. Det syntes framförallt när vi gick på balen för jag hade ju sytt upp en snögg klänning som passade perfekt, och så blev jag sjuk. Den blev helt slapp, buuhu! Aja, minnen, inga bra iofs och det tog lång tid innan jag hade återfått mina kilon och kunde äta ordentligt igen. Dock har jag fått vad jag nu ska säga, men av det där. För slarvar jag med maten 1 dag eller 2 blir det svårt att äta igen. Måste då småäta en hel del för att åter få mage i balans. Ganska drygt tbh, fick en släng av det där nu när vi var på semester i gbg/strömstad/smålan/sthlm. Aj aj aaj!

Usch, vilka minnen som kommer fram? varför? Haha!

Detta var ju en BRA dag? Galet.
Händer ikväll ra?

Kommentarer
Postat av: annie

gudis vad mysigt :)och balen kommer jag ihåg, men jag tyckte du såg smashing ut iaf :D



ikväll händer inte ett skvatt! känner mig lite rastlös men men...



du skrev inte vad du ska göra :)

2008-09-06 @ 17:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0