Semifinal!

AhhhH!

Vi vann slutligen med 5-2 mot Tefteå, ett div 2 lag. Men det satt inne enda tills 3e perdioden innan vi kunde vända 0-2 till 5-2. Sjukt egentligen, vi spelade ut dom men kunde verkligen inte sluta att göra den sista passningen så det blev inga mål. De gjorde 1-0 efter ett skumt ingripande från vår center i första perioden. 2-0 gjorde dom i 2a perioden och nu kännde vi paniken lite. I 3e perioden gick vi ut supertaggade och väldigt självsäkra. Byte 1 och byte två gjorde varsitt mål direkt. Efter 12 minuter ledde vi med 5-2 och så avslutade vi också matchen. Täfteå hade sjukt mycket spring i benen och supersnabba kontringar men jag och min back Josefina skötte oss utmärkt.

Jag fick mycket beröm osv eftersom jag bara rycker in och hjälper till när vårt div 1 lag har kris, och egenltigen spelar jag ju center dessutom så det var kul att höra! Jag hade dock chansen redan i 1a perioden att göra en kasse men det ville sig inte riktigt. fasen också! Ska hänga en imorgon!

Jag trodde att ryggen skulle säcka ihop totalt när vi gick ner på 3 backar i första perioden de sista 10 minuterna. Anneli fick en smäll på sitt redan onda knä så hon fick kyla och vila ett tag. Sjukt jobbigt vill jag lova! Men som sagt, ryggen höll och dte var endå det bästa. 3e perioden var dne roligaste på väldigt länge när du verkligen gick ut på planen och kännde hur kul det var! Amagaadd, gief more!

Nu ska jag ta och dö i duschen och tvärröjja upp lite. Men bara liiite!

Imorgon blir det då semifinal, antingen slutar vi som grupp2a eller grupp1a och beroende på det så spelar vi klockan 9 eller 11a imorgon. Jag hoppas vi vinner gruppen och får spela klockan 11a istället, men det beror ju på hur dte går i matchen som spelas ikväll..

Träffade också min Lovisa, hon var lite impad över mitt spel ;) Me like! Hon är så söt så, lillan våran på jobbet. Hennes lag City ibf åkte ut redan igårkväll när deras lag för 3e gången fick stryk i turneringen. Synd synd!

Ahh nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0