Powerplay eller inte?

Jag blir inte klok på våran nya tränare. Jag ställde en simpel direkt fråga: Ska vi ställa upp i V-formation, dvs styrande back, andra backen och centern i ett V eller ska vi ställa upp klassiska 2-1-2? Ja då mummlar han och svänger sig och säger; vi provar såhär och pekar på en tavla han har med sig. Eh ok? Det är exakt som i V så jag frågar igen: Är det meningen vi ska lira i V-formationen? Herregud, antingen så gör vi det eller så gör vi det inte.

I alla fall så skulle vi försöka spela som på tavlan han hade med sig, göra ett visst anfall va, och de var 4a spelare medan vi var 5, så powerplay med andra ord. Så det blev ju itne alls som det "anfall" han hade ritat upp utan det blev ju powerplay. Och ja, varför i hela friden kan de inte bara säga rakt ut vad det är exakt vi ska träna på? Grumble*

I alla fall så var vi hyffsade i powerplay för att itne ha lirat det nån gång iår, dessvärre sög ju boxen (de som lirade box idag kommer jag aldrig tillåta att de ska lira box..!) och lämnade stora ytor i mitten där våran styrande back hur lätt som helst kunde gå in. Inget lag släpper ju i mitten. Sen var det lite stressigt bakom målet men tar vi det bara lugnt så kan vi få till ett hyffsat powerplay i år. Box är vi ju bäst i, helt klart. Vi är effektivast i spel 4mot5, på att göra mål och släppa in minst i seien i numerärt underläge. Och det är verkligen inte dåligt! I powerplay har vi alltid haft det svårare och åkt på baklängesmål men inte iår, hoppas jag!

Annars taggar jag fredagkväll med "laget", dvs alla som är 18 och uppåt. Förfest i Linns Lappkåta på gården innehållande renskinn?! HHAHAH! Typiskt norrland! tänker ni men nej, inte det. Första personen som jag känner som har en sån hemma på gården.. hahah!  Och sen ska vi vidare ut på x3m och partaja. Smaskens!

Aja, blir bolaget imorgon då. Har massa saker att handla.. doh!

ωå↓↓߀®∂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0