Nyklippt!

Gu vad skönt att äntligen ha tagit mig i kragen och klippt/slingat håret. Det blev snyggt tycker jag, ska se om jag kan fota och lägga upp en bild senare. Jag och min syrra går till samma frisör, Monica, på deras salong Hos Oss, här i Vännäs då, och både hon och Lasse hennes man är grymt duktiga på att klippa. De jobbar också på en populär salong i Umeå, Studio 88a så dom är grymma som fasen. I alla fall, eftersom vi går till samma frisör så sa hon sähär idag: Jaha, eftersom din syrra blev så himmla mörk förra gången så kanske vi ska ha dig lite ljusare? Haha! Så det blev ljusa slingor med några mörka kontraster i hela håret, uppklippt och snelugg. Jaa, och det är så skönt att bara sitta ner och bli ompysslad.

Det tog 2½ timme att först klippa och lägga i alla miljoner slingor som rymms i mitt hår och sen tvätta (så skönt, finns inget bättre än tvättning och lite hårmassage, njutningsfullt!) och föna, klippa lite till, styla och så.. Klart! Nästan så att det skulle ha varit fredag så jag fick gå ut på krogen och sätta fart på Eemmiis nya avstamp. HAHA!

Iaf, jag köpte dessutom en grym hårspray (jag brukar snatta från mammas ibland, hon blir itne så glad!) och shampoo/balsam så hela kalaset gick på 1510kr. Men jag ska passa på så länge som jag bor hemma och jobbar för fullt.. ;) 2½ timme är en jäkla tid, och jag var ganska trött dessutom men jag klarade mig utan att somna, hehe!

Nu vrålar magen efter mat så det är nog bäst att jag letar mig något att äta.

Kommentarer
Postat av: Michailov

jag väntar med spänning på en bild!

2008-09-22 @ 15:27:09
URL: http://michailov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0