NEJ?!

Men herregud, USAs politiker hade chansen att ta sitt ansvar och hjälpa den alltmer kraschande ekonimin i USA. USA är ett så pass dominant land inom den ledande världsekonimin och allt de gör avspeglar sig i alla länders ekonomi. Tex så störtdök börsen i de asiatiska länderna med 6% direkt när börsen öppnade idag på morgonen och igår när kongressen fastslog att de säger nej till Bushs räddningspaket värt flera hundra miljarder störtdök deras egna börs också. Igår noterades det enskilt största börsraset någonsin under samma dag, någonstans runt 9% tyckte jag att de sa. Förstå vilka pengar det handlar om och Poff! så har 9% av aktiens värde gått upp i rök. Geez!

I Sverige kommer vi inte att drabbas så hårt, om vi nu inte vill låna pengar i princip, so far.. Swedbank har ju en av de största kriserna nu och vart tror ni mina pengar ligger? Jo exakt, hos Swedbank. Tack och lov att jag inte ska gå i pension nu eller att jag har investerat mera pengar än vad jag har gjort i aktier/fonder. Nu hinner de förhoppningsvis återhämta sig till den dagen då jag vill plocka ut pengarna men det kommer ju inte ske än på ett tag!

USA har för mycket makt imo och för lite koll.. Mutter.

Slut.

Annars då? Jag är sjukt jävla trött, har aldrig varit så här trött tror jag. Hade svårt att hålla mig vaken i bilen på vägen hem men uppenbarligen så klarade jag mig hela vägen hem! Tiden stod stilla inatt också, inte första timmen där men sen. Ahh, så jobbigt tråkigt det är. Och i bastun somnade jag nästan, tur Lovisa pratade på annars hade jag nog dött där inne. Sängen nästa! Ha en grejt dag!

(Ignorera felstavningar och felaktiga meningsuppbyggnader, för jag är halvblind av trötthet och helt dizzy i huvudet!)



7-6, my turn, do i dare to step it up and win the game? O.o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0