Nattveckan har börjat!

Guu see skönt det är med nattvecka! Jag känner hur krafterna i kroppen återvänder och jag taggar inför att gå och lägga mig och sova medan resten av sverige arbetar eller går till skolan. Träffade just min syster som höll på att sminka sig inför dagens bravader. Själv ska jag strax sminka av mig (det lilla jag har, typ mascara, orka mer än så när jag jobbar på industri? Skulle vara fredagar isåfall! ;) ) Aja! Vart var jag? jo just det ja och sen borsta tänderna och krypa ner i sängen.

Det finns ingen bättre känsla än att krypa ner och du veta att du får sova utan att behöva stiga upp sådär jättetidgt. Jag och min bror har ärvt pappas gener som gör att vi kan somna var som helst och hur som helst. Det är hur gött som helst tbh för det är ultimat när man ska jobba skift.

Idag fick jag höra av Lovisa, hennes pappa är en av cheferna på volvo, att det avbeställs tydligen mellan 200-400 hytter i veckan och vi gör ca 1500/vecka. Vilket innebär att om några månader om det fortsätter såhär är det typ kris eftersom vi kan producera mer än vad som beställs och att vi då har hunnit jobba ikapp allt. Geez, innan semestern var prognosen god och nu går den käpprätt åt h-vetet. Lågkonjunktur, big incoming! Tänk alla stackars unga killar och tjejer som har köpt lägenheter/bilar/lånat pengar och nu får de troligtvis sparken? tack att jag bor hemma, !!

Aja, annars inatt ra? huur lugnt som helst, förutom på mitt första pass (tack Ahmed som inte ladda något i fredags, fyfan!) Alla hade fullt utom jag så hjag fick jobba som satan första passet. Sen blev det fullt och vi gjorde inte så mycket efter klockan 2. I omklädniongsrummet är dte så kallt (sparar de på värmen de snåla jävlarna?) att jag och Lovisa slog på bastun och öppnade dörren för att få lite värme i rummet. Och ja, vi bastade också sen, så skönt att bli sådär härligt varm i kroppen. Me like it som fasen.

Sen fick jag också ett halleluja moment inatt, jag ska berätta mer sen. eller rättare sagt, ifall jag lyckas kommer ni att märka det...

Nej nu är det sängen nästa som gäller! Jag är grymt trött, men bilresan gick bra hem; Tackar som frågar!, så nu blir det till att krypa till kojs. Sen när jag vaknar ska jag testa min lilla idé och har jag tur (och skills) blir det kanske något fräsigt av det hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0