Läsvärt i tidningen idag!

Jag jobbar som sagt förmiddag i veckan, underbart härligt faktiskt! Jag lyckades dessutom med konsten att lägga mig i tid så jag var hyffsat utvilad hela dagen trots den tidiga morgonen. Jag fick svetsa idag och det var riktigt soft måste jag få säga, slog på min ipod, lyssnade på hellacopters nya platta och lite justin, rihanna.. Tiden flög iväg, underbart!

Jag skippade pappas äckliga pyttipanna och köpte mig en djupfryst färdig rätt istället. Den var faktiskt god, otroligt! Dagen har annars förflutigt utan större bekymmer faktiskt, eller ja. Det enda som störde mig grymt mycket var dom där två "gubbarna" som smög omkring och tog en mängd med bilder där jag jobbade. Jag hatar när de tar bilder eller kikar på vad man gör utan att presentera sig och berätta varför de gör som de gör -.-

Annars då? Jo jag taggar inför innebandyn ikväll, (Jag lovar att stretcha, dont u worry ;) ) och blir det ev en ZA? Hoppas så, för det skulle vara sjukt nice.

Jag läste också en artikel i Aftonbladet idag (Eller var det i Expressen?) där det stod en jäkla nice grej. Så nu behöver jag egentligen inte bli mobbad mera för de.. Bah! jag trodde att jag skulle hitta artikeln på nätet men det gjorde jag ju inte...!

Men har ni läst tidningen idag så läste ni kanske en artikel om sömnsvårigheter och tips för att lättare somna? Om ni nu har läst den artikeln så fanns det en punkt 4a, Regissera om, som gick ut på att du ligger i sängen och går igenom konflikter, samtal, händelser, etc, men du väljer bort/lägger till vad du vill till händelsen du går igenom. Så istället för att du ska stå där och verka osmart så klurar du ut smarta svar och tänker att det avr så det hände för att på så sätt lugnar ner dig och slutligen falla i sömn.

Jag tillämpar den här metoden, alltid, varje kväll, folk har tyckt att det är smått sjukt men nu vet jag att så är ju inte fallet. Jag kan gå händelser i förväg (tex när jag gjorde slut) för att träna upp mig hur jag ska lägga fram vissa saker för att itne verka för elak/snäll blabla. Eller om jag har sett en bra film, läst en bok, om det ska hända något kul inom en framtid, om det kan hända något, så byter jag ut huvudpersonen, eller sätter in en extra karaktär som för handligen frammåt. Eller gör mig en egen fortsättning på boken/filmen eller som sagt, går igenom händelser och gör en liten makeover för att få ett bättre slut på det hela.

Ja det låter lite sjukt, men hur roligt som helst att sysselsätta sig med när man ska sova, det lovar jag! Jag har varit med om en mängd roliga saker vill jag lova, inget jag ska berätta nu men.. Haha! galet!

Aja, jag ska lufta Nymfen ett litet tag innan det är dax för middag. Träningen börjar halv 6 så det blir tidigt middag idag. Men bra det iaf, så har jag kvällen att tagga ner på, och stretcha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0