Lovley!

Idag sov jag så skönt så jag ville bara inte vakna när klockan ringde. Buu!
Ställde den på 14.30 och tog en liten sovmorgon faktsitk, guu se skönt!

Ny fryser jag som fasiken, i need a hug! Men efetrsom det inte går va så får jag nöja mig med en filt. Fungerar imo nästan lika bra faktiskt.

Nu vet jag varför jag hade huvudvärk igår i alla fall, en förkylning är på gång och då täpps näsan till när jag sover vilket leder till att jag får huvudvärk? Amagad, kan jag itne andas genom munnen när jag sover? Måste vara helt missanpassad eller nått..! Idag vaknade jag utan huvudvär koch dte var skönt som fasen.

Synd att vädret är lite sämre nu än i morse för jag var sugen på att ta en lätt promenad. Aja, och vette tusan hur jag ska göra med damernas träning idag heller. Kanske bäst att vila idag och sen lira onsdag torsdag? Lutar åt det faktiskt, jag kännde förra veckan att det blev lite jobbigt att träna 4a dagar i rad. Buu, emelie är lat !

Tänk er innan när jag tränade hårt. 9-11 pass i veckan med pass på minst 1½ timme upp mot 2½ och ännu längre när jag kunde åka snowboard. Helt stört egentligen nu när jag tänker efter. Dubbla pass måndag, tisdag och torsdag, var ledig typ 1 dag på helgen, ingen när det var vinter. Ibland om det hade gått dåligt på snowoardträningen på tisdagarna efter skolan drog jag till backen efter innebandyträningen också på tisdagarna så det blev 3 pass i rad. Och det var ju ofta jag inte var nöjd så det hände typ varje vecka om jag itne var alltför slut i kroppen. Ett under att jag inte slet ut mig själv fortare än vad jag gjorde..! Men vad gör man inte för att försöka vara bäst liksom? :P Aja, och tro nu inte att åka snowboard är lätt och inte alls jobbigt för isåfall är ni vad jag kallar för söndagsåkare.

En söndagsåkares stil är nästan rak som en pinne, sladdar med brädan och tror han ser bra ut där han "glassar" fram och tror han är cool. Grejen är den att när du verkligen kan åka bräda jobbar du med hela kroppen och ett åk nerför pisten ska göra att dina lår skakar för att du har jobbat med brädan för att få det perfekta åket. Och det fixar man inte med spikraka men och rak rygg utan det är ner och pressa för att få till underbart hårda skär som lämnar ett perfekt märke bakom dig i snön. DET är det bästa som finns, ett snabbt åk där du känner hur brädan jobbar med dig och du får till alla skär helt perfekt! Amagad, nu dregglar jag nästan här. Eller när vi åker typ bordercross, fasen det är jobbigt som säjtan! 4a och 4a åker man nerför i en bana med hopp, svängar, bumbps, velodromer etc och det ska gå fortare än vad du egentligen klarar av för du vill ju vinna och komma först ner! Hehe! Det hände ju ofta att jag krockade med de andra men som sagt, allt som räknas var ju att vinna! Jag kan inte räkna alla ggr jag och Pertra körde ihop innan hoppen eller i luften och man blev liggandes och hoppades att vi hade långt avstånd till de andra så de inte skulle hoppa in i oss.. ! haha! Sjukt egentligen. Och pipe-åkningen, hoppen, portar.. Allt var sjukt niice!

Bah! Nu blev jag nostalgiskt här, men det var imo det roligaste jag har gjort i hela mitt liv, att gå snowboardgymnasium. Som fasen! Och lägret i Ilaien, Alagna med. Sjukt kul läger där vi var 5 elever; Jag, Atti, Anton, Alex och Danne samt en tränare och en fotograf. Synd bara att det var lite lite snö men vi gjorde det bästa av det. Byggde ett sjukt step-up, en corner och åkte i parken som hade värsta roliga "park"-skötaren. Park var att ta i, det fanns 1 corner, 2 hopp, 2 rails och en box..! haha! Iaf, det enda han gjorde om dagarna var att kratta i hoppen osv, slappa jobbet! Nu tappade jag bort mig igen.. -.- Aja, synd bara att vi kulle droppa utför transportleden. Det var väl 3-4 meter innan vi landade i snön och jag skar naturligtvis fast i snön som var en blandning av klibb/puder/skare så jag voltade och snurrade som fasen i snön. Nacken fick sjukt mycket stryk (tur jag hade ryggskydd!!) så jag var helt invalid i 3 dagar och kunde inte röra på mig. Jag kunde inte ens vända mig om när jag sov i sängen plus att Atti gnisslade tänder! Haha!

Sen alla andra läger vi har haft, Kläppen var ett av de bästa. Förstå året i tvåan, jag måste ha sett helt sjuk ut. Först läger i hemavan, direkt till Italien efter det blev det påskåkning i hemavan igen och sen veckan efter det Kittelfjäll... Tänker er hur mitt stackars ansikte såg ut efter alla soltimmar med gogglarna på? Har ni bilden av en tvättbjörn är ni inne på helt rätt spår. Jag har aldrig haft en värre goggelbränna än det året. Hur brun som helst på på nedre delen av ansiktet medan den övre var helt vit. Jag är också hyperkänslig mot strålande vitt ljus som det blir i fjällen så jag kunde inte ens "sola" i liften för då kunde jga inte se nått på flera minuter utan jag är tvingad att ha spegelgogglar som inte släpper in något ljus på mig varje dag...  -.- Aja, folk kunde ju se vad jag pysslade med iaf. Haha! Folk tyckte nog att vi var rätt så galna...!

usch usch! Långt inlägg igen. Ibland får jag värsta skriv-peppen och glömmer bort hur mycket jag har skrivit. Eloge till ni som faktiskt läser igenom allt! Jag kan sammanfatta texten med att säga att det var tider förr, nu är jag en avdankad alkoholist (?! neeej) som har sadlat om till Twintips som imo är mycket coolare och åker bara bräda ibland..Men jag ångrar inget som sagt. !



Its like I w8ed my hole life, for this one night!
its gonna be me and u on the dancefloor!



Kommentarer
Postat av: Michailov

Chris Brown - Forever

2008-09-09 @ 17:33:07
URL: http://michailov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0