Katastrof!!

Igår blev det tydligen bestämt att monteringen skulle dra ner på 50% av produktionen här uppe i Umeå och istället ska vi skippa iväg dem till Gent och den nya monteringsfabriken i ryssland (?!) wtf lixom?

Platschefen var smart nog att avgå i tid, han kände väl att det var dags att lämna skeppet innan det sjönk. Och det har bara börjat...! När de ska skära ner så mycket som 50% där borta på monteringen (jag jobbar inte där) kommer de varsal runt 400 anställda. Mestadels ungdommar eftersom det är vi som är sist in = först ut. Även fast jag inte ens jobbar i närheten av monteringen kommer vi endå att få sparken, förmodligen, för 400 pers är en jävla massa folk! Detta är plannerat till semestern nästa år. Antalat beställda hytter minskar för varje dag och det börjar kännas att vi är på väg in i en lågkonjunktur.
Det spelar alltså ingen roll att jag är svetsare och andra montörer, trots att de har brits på svetsare..! Utan då får annat folk lov att lära sig att svetsa, haha. Ja men herregud.

Jag tror att mycket har att göra med att regeringen har minskat transportstödet till Volvo Umeverken och iom det känner ledningen i volvo att det blir för dyrt att göra allt här uppe. Nej bättre att sparka folk och frakta hytterna fram och tillbaka ofärdiga..! Haha! Ja geez, Politik och skit är inblandat också. Aj aj aaj!

Facket lär ju gå i taket. Förstå hur många människor som drabbas om det inte ändras,; familjer, ungdomar, underleverantörer, deras familjer, lastbilschaffisar...! Listan kan göras lång, vi får väl se vart detta bär av.

Imo är det nog lika bra om jag får sparken så att jag tar mig därifrån va...! ;)

Men! Det är ett tag kvar, men som folk slutar hit och dit, blir sjukskrivna osv. Vi får la se!

Kommentarer
Postat av: Michailov

Hoppsan! Här händer det grejer! Men som du säger. Kanske är lika bra för annars lär du ju aldrig kunna ta dej därifrån! :K

2008-09-03 @ 16:03:54
URL: http://michailov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0