IBK Dalen!

Jag satte mig med pappa och såg Helingborg vs IBK Dalen på tv4+. Dalen kommer ju från Umeå så det var klart jag var taggad som fasen! Matchen blev grymt spännande när Helsingborg och deras yngling (för övrigt skitasöt!) reducerade till 3-4. Dalen höll ifrån och vann tillslut, grymt jobbat. Ketil Kronberg i Dalen gjorde 3 mål och 1 assist av Dalens 4a mål. Sjukt bra!

ah, jag måste ta mig ivög fler ggr i år och se lite elitseriematcher/superligamatcher alltså. Vi har 4 Umeålag som spelar i högsta divisionen, två damlag:IBK Dalen och IKSU samt två herrlag: IBK Dalen oich Umeå City. Rätt fantastiskt tycker jag! Samt att vi har hur många lag som helst som lirar i div1 också det det är verkligen full fart under innebandyskorna här uppe.

Nej nu blir det dusch som gäller, fasen vad skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0