Dåligt Ferarri!

Hahaha! En underbart dålig dag för Ferrari i F1 cirkusen idag!

Första gången jag faktiskt såg ett helt race på F1, ganska intressant men jag hade inte så stor koll måste jag erkänna. Men göttans att Lewis Hamilton fixade 3eplatsen iaf och dessutom viktiga poäng för McLaren i konstruktörs-VM också. De leder över Ferarri med 1poäng nu.. Hehe! Och Lewis drygar ut sin totala ledning i VM:et, han kör för guld iår, i can feel it!

Och tro det eller ej, men att sitta och titta 2timmar på en bana som går runt runt med 61 varv är betydligt roligare att titta på än tex damfotboll som imo är dte absolut värsta som finns. Damer kan inte spela fotboll, så är det. I alla fall, jag kastade mig över mobilen och hastade iväg ett sms när Massa sabbade sitt första depå-stop och körde iväg med tankslangen i och nästan tvingade en bil bakom att pallnita.. Haha! Som jag skrattade, förlåt Miika! ;) haha!

Och jäklar vad säkerhetsbilarna var tvungna att vara framme idag, och sega var dom, flera krascher och de körde in i väggarna hejvilt. Ganska spännande faktiskt. Racet gick av stapeln i Singapore inne i staden i mörker, läckert, och gatorna där var ojämna som fasen så det gnistrade rejält. Iaf, grattis till Alonso som vann dagens tävling, han är dessvärre vår fiende nummer 1, but hey, han körde bra som fasen!

Är ni mer intresserade av racet idag så kan ni spana in Miikas blogg, han har stenkoll, jag är bara ett wannabee!


I alla fall, jag ska byta om och sminka mig lite innan vi ska åka till farmor och farfa och äta middag. Blir säkert jättegott, undra vad vi får för mat? Smaskens!

Kommentarer
Postat av: Michailov

Att Alonso är fiende nr 1 var väl att ta i. Jag är då bara glad att det var några killar före Lewis i mål, för det är Lewis som är fiende nr 1.

2008-09-28 @ 17:30:23
URL: http://michailov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0