I väntan på staden skummar jag igenom fonderna!

Och nu har jag lyckats pallra mig upp ur sängen, klätt på mig och börjat käka lite müsli och vad får jag höra? Jo: Vi har itne frågat Sofie än och vi vill inte väcka henne ännu.. Herregud säger jag bara, hon kan ju sova till 12! Jag hoppas för deras skull att de väcker henne snart annars blir jag lack som satan. Pappa undrade också vilket tid jag gick och la mig då han avr uppe vid 3 och såg att det lyste? Någon gång runt halv 4a sa jag och bara okej och du är uppe nu lixom? Bra jobbat. Vi ska ju till staden pappa lilla och när både han och mama är med brukar vi alltid åka vid tio... Men itne idag tyligen. Slacker till syster jag har då.

Jag har också gått igenom mina fonder på morgonen och jag vet att jag har tappat en hel del men nu är det tragiskt! 11.731 kr har jag tappat de senaste veckorna. Sjukt galet! Fonderna ligger totalt back med 28.39%enheter och tex min ena fond Kapitalinvest har backat med- 21.50% och ligger nu på ett värde av 46.28 och det är ju ingeting! I början av året låg den uppe på 75.01 och dår var det roligt. En annan fond har backat med -38.10% men den är snäppet över medelrisken att spara i så jag är inte så förvånad. Jag har placerat mina pengar rätt när jag har valt 1lågrisk, 1 mellanrisk och 1högrisk fond, bland annat. Mina pensionspengar, se där! Vilket framtidsseende jag har nu va, pluspoäng för framtida sparande?

Och eftersom börsen alltid, ALLTID går upp även om det kommer att ta tid innan vi hämtar oss från den här ekonomiska smällen så kommer jag att få återse mina surt fördärvade slantar. Men tur att jag inte investerade mer pengar i fonderna, då hade jag blivit lite oroligare men som det är nu är jag hyffsat lugnt faktiskt.

Det är iofs ganska surt att jag har en fond som placerar i norrländska företag och nu när flera företag går snålt här uppe så ja.. Ni förstår.

Men totalt sett så har jag ju fortfarande råd med resan till Malaysia? ;) haha!

Sådärja, nu har jag ätit klart, ska gå och kamma mig och slänga på lite av den obligatoriska mascaran. Och varför behöver jag bara tänka på utgång så kommer det finnar? Coverstick is the shit!

Snart går jag och väcker syrran också, jag har inte tid med det här idag. Jag har massvis med saker att göra! Jag hade tänkt att springa en runda efter staden, sova lite, duscha, sminka mig, äta supergod mat, sen sticka in till Anna och kika på fotbollen och sen gå ut och dansa! Speckat schema och ju mer slöa vi är här dessto mera stress blir det sen och då vet vi alla vad det är som ryker.. Nej inte sovningen, den är viktig då jag knappt har sovit något haha! Just det, löpningen, men jag ska försöka hinna! Dessvärre är vädret typiskt jättetrist, höstigt och grått.

Nej nu sätter jag fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0