Ta inte min Lovisa!

Idag på jobbet hade vi gruppmöte och chefen berättade lite om varslet som har drabbat volvo lastvagnar- 370 personer ska ju bort till den 1a april så det är det alla snackar om. Det spelar ingen roll om man inte känner gubbarna men alla kommer fram och frågar hur det ser ut för våran del ifall vi får sparken eller inte.

William Frank och en till högt uppsatt ur facket är nere i gbg i veckan för att förhandla med volvos tjänstemän som har hand om frågan och inte fören det centrala avtalet är klart kan de börja förhandla lokalt här uppe. Och först då vet vi vilka som kommer att få gå och hur många det blir. Ifall de har råd att köpa ut alla 60+are eller om förtaget väljer att ha kvar dem och spraka alla ungdomar?

Iaf så finns det en "lista" där du får reda på på vilken plats du har i ordningen till att få sparken och min Lovisa har plats 130 eller något. Och även då inget är 100a säkert och en diff på 50personer så ligger hon jävligt risigt till och tja, jag kommer fan inte att stå ut på jobbet utan henne! Jag ska sticka in till facket imorgon och kolla hur jag ligger till. Och ja, inget är säkert som sagt men jag blir ju fruktansvärt nyfiken endå och jag vill ju veta hur jag ligger till.

Annars så får jag sparken den 1a april och imo skulle jag behöva det så jag får lov att ta tag i mitt liv. MEN jag kommer inte att jobba kvar till hösten iaf, det blir studieledigt och studera något roligT! Jag är fasen taggad men jag vet inte vad och inte vars jag ska studera. Men det är en senare fråga. nu gäller det att spara pengar som satan så jag har en skön buffert. Och be att börsen inte rasar något mera nU!

Svammel som fasen jag vet. men jag fryser djävul, min mage är som en jeffla ballong och jag är bara trött... Hej!
och min nya pyjamas är bäst!

Och tydligen ser jag tjejig ut i min nya keps?! erhmm.. har jag missat något?

Kommentarer
Postat av: Peter

http://www.fokus.se/2008/10/hogskolerankning/

2008-10-09 @ 22:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0