Mera dåliga nyheter!

(Work work, its all about work!)

Efter att ha kramat om mamma, pappa och sofie så åkte jag in till jobbet, och för en gångs skull var jag i god tid. Jag orkade inte ens "klä upp" mig idag utan åkte på jobbet i mjukisbyxor och det ångrade jag inte för en sekund! Så härligt att vara slapp en dag, måste ta igen det imorgon och bära ett par snygga jeans, haha!

På jobbet så hade vi möte först där vi fick reda på att ytterligare 150personer är varslade på volvo lastvagnar i umeå. Så vi är nu uppe i totalt 520 personer som kommer att få kickan med start i april. Och vi är fast anställda, imorgon har vi ett gäng visstidare som går och sen nästa sväng är i februari så snart finns det inte en käft som är under 35 år på hela fabriken. Det är tydligen fullt krig mellan fakcet, företaget och ledningen nere i göteborg. Facket vill ju helst att alla våra gubbar som är över 60år, dvs 114 stycken ska få förtidspension men till det finns dte inga pengar trots miljardvinster i år? Så det kommer att sluta med att alla kvinnor/tjejer och unga killar får sluta och de äldre får vara kvar.

Innan de utökade varslet låg jag i gränslandet till att få sparken eller inte, nu kan jag med ganska stor säkerhet säga att jag kommer att ryka jag också men det blir inte så tokigt. Det hade varit sjukt bättre med tjänstledigt och plugga men nu kan jag ju å andra sidan plugga vars jag vill utan att känna pressen att jobba på ledigheter osv.

Jag var också på ett möte idag där en kvinna från företaget ville prata enskilt med alla inför omställningen av den nya linen som kommer att byggas. Om exakt ett år finns inte min avdelning längre utan den har byggts om till line och hon ville höra synpunkter och funderingar samt vars jag ville jobba sen. Jag bara: Ehh jag kommer att få sparken..! "Ja men om vi nu hoppas på det bästa.. blablab. Skit ner dig kärring, hon var skum! Hon var också "övervakad" av en av våra förtroendevalda från facket så dte var skönt att ha honom med där.

Annars gick jobbet fint, jag fick jobba hårt och jag latade mig inte i bastun! Amagad, haha!

Just ja! Suck, igår fick jag en svetsloppa på örsnibben, jag tyckte att det brände till men jag tänkte inte mera på det då men idag när jag såg det innan jobbet. Sheit! Själva lopphålet är väl inte så stort, syns mest som en svart prick men grejen var att jag hade örhänge på mig, av plast på framsidan och såklart metallpinne och plupp bak.. Och örhängen skall man aldrig ha men jag har slarvat på slutet här och igår fick jag betala för det. Jag har fått en liten brännskada bakom örat för att metallen blev så varm trots att loppan inte träffade direkt på örhänget. Och tur var väl det, hade det varit en direktträff hade väl örhängen smält.. /sigh! So im like, no more örhänge nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0