På vårdcentralen..

Ojoj!

Jag gick till sjukan så att jag var där runt 13.45 och jag tänkte väl att det skulle räcka.. Men när jag kom dit så höll jag på att falla pladask på golvet. Väntrummet var smockad med pensionärer, allt från pigga hurtiga till dregglande mongon som satt i rullstol. Jag höll på att freaka ut totalt när jag tog min nummerlapp och såg att jag fick 123 och nummret i luckan låg på 64a...

Så jag ställde mig där vid en pelare för att vänta och en gammal militär i sina militärkläder gjorde min dag! Varje gång en sjuksköterska ropade ut vem av gamlingarna som skulle vaccineras, typ: Kurt Svensson! Så ställde han sig upp i stram givakt och hojtade ut: KURT SVENSSON! Och det hände inte EN gång utan varje gång en sköterska kom för att hämta nya gamlingar som skulle vaccineras. Det var sjukt roligt att se honom i sitt gnistrande vita hår göra detta varje gång i ett fullsmockat och varmt väntrum, faktiskt. Sköterskerna muttrade lite när de förstod att han skulle hålla på så hela dagen och han utbrast: Jag är en megafon idag!! Iaf så kom jag in efter 45 minuters väntan vilket var väl ungefär vad jag väntade mig.

Jag får damp av att sitta och vänta i ett väntrum med gamlingar, det tär på krafterna. Sen hör jag folk muttra: ska HON också vaccinera sig, hon som är så ung?! Geez, finns väl andra saker att göra där eller...? haha

Och ja jag vet, brooms är instant cast! :P


När jag väl fick komma in tog hela proceduren 0.3 sekunder, jag fick order om att gå på apoteket och hämta ut ögondroppar med antibiotika i. Klart. På apoteket var det fullt med folk så jag strosade runt och "mys-shoppade" activ, brustablett för männisor som tränar hårt. Blir kanon det, om jag får börja träna igen någon gång, sigh!

Pappa fick droppa i ögondropparna, det sved och jag blev blind i 3 minuter typ. Och såg grumligt säkert i 5 minuter. Jobbigt! Men det är väl inget för oss hårda flickor?! Haha!

Aja, nu är dte gjort! haha





Kommentarer
Postat av: Michailov

Haha, jag fick värsta Mr Bean feelingen då han är i väntrummet på sjukan när jag läste det där om nummerlappen! Militären lät ju cool också!

2008-10-20 @ 21:09:34
URL: http://michailov.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0