Vilken Final! Grattis Hamilton!

Jag tror aldrig jag har varit så uppjagad över ett F1-race som jag var ikväll. Jag satt och svor för mig själv i TV-rummet så brorsan var tvungen att komma ut från sitt rum för att kolla vad jag höll på med?!

Iaf, Lewis Hamilton, Mclearen, behövde "bara" köra in som 5a i dagens lopp för att vinna VM-titeln men det var så nära, så nära på att han i år igen blev snuvad på titeln. Idag kunde han äntligen få titulera sig som den yngsta VM-vinnaren någonsin och han blev rikligt belönad av sin docka med pussar och kramar.

Hamilton körde safe idag, låg på 4-5plats i hela loppet men i de sista varven blev han omkörd av Vettel och hamnade plötsligt på 6e plats?! Jag trodde att det var helkört för Hamilton men tack vare att regnet åter föll över banan och en viss mister Glock valde att chansa och inte byta från torrdäck blev han tillslut omkörd av Hamilton 300 meter innan målet och Hamilton kunde åka in som 5a och vinna!! YES! Jag blev så glad och så rörd över alla glada bilder (och de lessna från Ferrariteamet) att jag fick tårar i ögonen.

Regnet kan verkligen ställa till med trubbel, hihi! I like it som fasen!

Oja, spänningen i starten och de sista 10 varven var sjukt! Jag satt och hoppade i soffan på slutet och svor högt och tyckte att Hamilton var världens klant?! Jag har nog blivit biten av sporten, kommer iofs aldrig att bli lika inne i den som Miika, och nje inte heller stiga upp på natten för att titta på F1 men sånna här eftermiddagslopp är inte helt fel. Typ 1000ggr roligare att titta på en damfotboll..!? Haha!

Jag väntar med spänning på att få läsa ett grymt referat av Miika från loppet som var idag. Han är grymt besviken eftersom han är ett stort Ferarri-fan och få se sig snuvad på VM-titeln är ju aldrig nice. Men å andra sidan var det helt rättvist att Lewis Hamilton fick vinna VM:et iår, förra året var han i samma läge som han var iår men då sumpade han titeln.. Tur han höll för pressen och hade turen på sin sida ikväll i Brasilien. Miika får trösta sig med att Ferarri åtminstone vann konstruktörs-VM:et över Mclearens...

Nu blir det lite Heroes, s3 avsnitt 6 och 7 tror jag. Sen ska jag baske mig sovaa i tid idag, jobbar förmiddag imorgon så det kan vara hyffsat nice att vara lite pigg iaf.

Tjingeliing!


Och p.s DU är banne mig bäst!

Kommentarer
Postat av: Miika

Tack tack! Du skriver inte så illa du heller! Grymt kul att du tittar... men nästa säsong blir det svårare då det inte sänds i tv6 längre. Men vilket lopp alltså! Helt otroligt!

2008-11-02 @ 22:26:28
URL: http://michailov.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0