Vi skakade IBK Dalen!

Vilken match! otroligt! Jag är sjukt imponerad! Awsome!

Jag har sen tiidgare berättat att jag skulle lira DM-match med Vännäs div 1 vs IBK Dalen och jag kom dit grymt taggad och redo för fight! Inkl min krigarfrisyr var på plats, jag gillar flätan som slutar i en ponytale skarpt alltså! Sara och Emma från div 3, våra juniorer, var också kallade till matchen och tillsammans med Supen och Frida bildade vi 3e femman som var tänkt för avlastning men det slutade med att vi på ett ungefär fick spela 1/3 av matchen, dvs var 3e byte.

Utgångsläget vi hade var att vi hade allt att vinna och Dalen allt att förlora eftersom de spelar i en högre division, elitserien, än oss och borde ta hem matchen lekande lätt. Det är det alltid svårt att spela mot sämre lag och vi drog fördelarna av att vi har en relativt liten hall, mycket spring i benen och att vi är totalt respektlösa så Dalen fick det jobbigt.

De gjorde 3 snabba mål i början av matchen då vi inte var riktigt på tå men vi jobbade oss in i matchen och gjorde 1-3 i slutet på första perioden. Jag fick också ett slag strax under ögat av en eftersving, hallå domarn lilla?! Lite svullen nu men ögat klarade sig, phew! Inför den andra perioden snackade vi igenom och gjorde lite förändringar så när vi gick ut efter pausen dominerade vi stundtals och skapade chanser och höll tätt bakåt. Vi vann 2a perioden med 1-0 och det är hur imponerande som helst. Challe i målet var en gud! Inför 3e fick Jenny stå och vi gick ut hur taggade som helst, de skulle minsann tvålas dit! De gjorde 1-4, vi 2-4 och sen krutade dom in 2-5 och vi fick göra ett avslutande mål så matchen slutade med 3-5.

Förlust javisst, men det kändes som en vinst och Berra sa att han nästan var besviken över att vi förlorade då vi skapade så många chanser och förde spelet stundtals. De fick hålla på och spela runt oss, men vi släppte inte in dem framför kassen utan vi kämpade på hur bra som helst. Spelar Vännäs så här resten av serien så kommer de mötande lagen att ha svårt att ta oss. Sara och Emma var grymma idag, hela våran femma spelade riktigt bra faktiskt. För att ha dom förutsättningarna vi hade så var det grymt spelat! Vi fick mycket beröm för att vi vågade och gjorde snygga grejer, det gillar vi!

Min egen insatts? Jag är nöjd, har ju som sagt varit sjuk/jobbat i 4a veckor och med bara en match och en träning i benen så hade jag väl inte alla hästar hemma men det gick inte alltför dåligt imo. Jag tryckte dit dem som jag skulle, blev inte överspelad, gjorde flera bra uppspel, hade något skottläge, blev manglad och lurade av dem bollen. Precis som det ska vara!

Noll respekt och som vi tryckte dit dom stundtals! Sjukt roligt att kunna skaka ett elitserielag och se hur de fick lov att anstränga sig rejält för att inte tappa ledningen.


Nu är jag trött, slut i benen. Lite sur på mina tränare som ska "hålla" mig tillbaka, jag känner deras panik över utsikten att tappa mig. Men saken är den att behöver a-laget mig igen kommer jag ju inte tacka nej precis utan ta chansen fort som fan för detta är hur jävla roligt som helst! Laget är sjukt härligt också, helt rätt personer som är med i år tycker jag. Men vi ser väl.. Säsongen är lång, mycket kan hända.

Aja, duschen nästa, och toa! Im drinking to much water!

Kommentarer
Postat av: Abrizz

2008-11-05 @ 03:32:39
URL: http://abrizz.blogg.se/
Postat av: Abrizz

bra att jag råka trycka på Skicka kommentar när jag inte hade skrivit nåt :S aja sånt som händer!

Men fan va nice att ni lyckades håll jämn takt me dom mesta delen av matchen :) synd bara att ni förlora men 3-5 mot dalen är inte dåligt! Lycka till!!

2008-11-05 @ 03:34:08
URL: http://abrizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0