Snälla Apple, fixa iTunes!

Jag blir helt galen.

Alla vi som har musikprogrammet iTunes på vanliga PC's borde vid det här laget ha upptäckt att iTunes inte fungerar helt smärtfritt. Itunes är en produkt från Apple som är grymt god, verkligen. Smart som fasen och lätt att göra spellistor, få översikt över låtarna och allt det där. Problemet uppstår när du upptäcker röran på skrivbordet/mapparna och du bestämmer dig för att städa lite, dvs flytta runt musikfilerna och lägga dem i andra mappar för att lättare få översikt. Och vad händer? Jo iTunes hittar inte igen låtarna när de inte ligger på exakt samma ställe så de kan inte spelas utan att man först har "hittat" låten igen via iTunes. Det är så otroligt drygt så att det finns ju inte!

Jag beslöt mig, trots allt, att städa på skrivbordet och i mapparna för jag hade världens oordning. Jag fick ju radera hela mitt iTunes-bibliotek och börja om från scratch och lägga in låtarna igen och det tog väl.. Några timmar, även fast jag inte har lika mycket musik som Miika har, har jag endå en "lite" musik som skulle läggas in på iTunes i olika listor och album.

iTunes har ju funnits ett tag nu så jag tycker att Apple borde ha fixat det där och gjort programmet en aningen smartare, faktiskt. Det hörs tydligen fungera smärtfritt på Mac, Apples dator, men eftersom alla verkligen inte har en Mac, borde de rimligtvis fixa så att programet fungerar bra på en vanlig PC också.

Punkt!


iTunes biblioteket och en Ipod touch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0