På torsdag stannar världen!

Enligt, erhmm, Nöjesbilagan som följer med någon av alla tidningarna som cirkulerar i Sverige så kommer världen att stanna av på torsdag den 13 November. Och orsaken? Jo världens största online-rollspel, World of Warcraft, släpper sin 2a expansion, Wrath of the Lich King.

Spelet har numera över 11a miljoner aktiva spelare som spelar flera gånger i veckan och vi kan ju bara spekulera i hur många som är "sjuka" på torsdag när expansionen släpps för att vara först att levla upp sin karaktär och utforska den nya världsdelen Northrend.(Som består bara av is och snö, precis som Norrland!) Jag jobbar natt och går av torsdag morgon så jag kommer absolut att sätta mig vid datorn direkt jag stigit upp och börja ladda hem allt. CD-skivorna får jag på onsdag eftersom jag har beställt expansionen så det gäller bara att tanka hem patchen på torsdag och sen sätta igång att spela, hela helgen...



Jag var sen på att beställa spelet eftersom jag inte visste om jag skulle fortsätta men jag tog mig i kragen och bokade det i fredags, och jag har bestämt mig för att levla upp min shaman Nemphys till lvl 80. Jag är grymt sugen på att testa på och se vilka förändringar, miljöer (vackra som vanligt!) och nya instancer och annat roligt och pjta, jag kanske inte ens ska byta server när allt kommer omkring? Det har varit snack om att jag skall byta server för att kunna hänga med gamla kompisar som börjat lira igen osv nu när det har varit på tal om att mina killar ska sluta spela. De tjötar om ett RL (real life) och skaffa flickvänner osv, jag menar; Vad är det för bullshit? inget är väl bättre än att sitta och nörda med ett dataspel och snacka skit (mestadels snusk?!) över ventrilo?

Imo går allting att kombinera, jag har lyckats i alla 3år (är det verkligen 3 år, är det inte fler?) som jag har spelat och jag har tränat grymt mycket snowboard/innebandy på hög nivå samtidigt som jag har raidat instanser på softcore nivå. (Raida kan vi säga är som att spela en fotbollsmatch, för enkelhetens skull) Och jag har även haft en kille, belive it or not, som gav mig tid att spela mitt älskade dataspel. Jag försökte lura in honom i spelet jag med men det lyckades ju inge vidare. Kanske lika bra, det räcker med att hela familjen utom farsan spelar det där förbannade spelet!

Så jag är taggad, det ska bli hur kul som helst med expansionen  för nu de senaste 2 veckorna har jag knappt spelat alls eftersom alla går och väntar på WotLK och det är inte lönt att göra något i spelet eftersom det kommer så mycket nytt! På torsdag smäller det!


Och jag säger grattis till Kalmar FF som vann Allsvenskan igår! Så underbart skönt att inte Elfsborg vann! High five!

Och jag ska inte prata om jobbet, för jag ger en slackig bild av det, vilket iofs stämmer till en viss del.. Men inatt städade vi och hade underhåll på robotarna, sjukt tråkigt och tiden gick så långsamt..! Arrhh!

Sängen nästa! Have a great day!

Kommentarer
Postat av: Miika

Kommer det finnas isbjörnar också!? För isf är det ju precis som här i Norrland!

2008-11-10 @ 15:54:12
URL: http://michailov.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0