Löjligt uppdrag!

Idag utförde Gert sitt uppdrag i Rix Morgon Zoo och jag blev faktiskt lite besviken när jag hörde vad han skulle utföra för uppdrag: Att byta däck på Rogers bil?! Det var det lättaste och löjligaste uppdraget jag har hört de göra alltså. Det är ju buslätt, jag har gjort det i 2 års tid på min egna bil och jag är tjej?!

Men sen när jag tänkte efter där så.. De bor i Sthlm, vår käraste betongstad, och där är kanske inte livet lika hårt som i "vildmarken" norr om Gävle.. För att inte tala om i norrland! För pappa var dte en självklarhet att jag både skulle ta körkortet och lära mig byta däck, olja, kylarvätska, och alla de grejerna som är lätta och nödvändiga att klara av. Där nere i södern lämnar de in allt på en verkstad som fixar..! Men iaf, vi som kan byta däck och gör det ofta blev besvikna idag, det lovar jag!

Jag längtar som fan tills det kommer lite snö och halka så jag får sladda lite! haha! Det är det absolut roligaste som finns att utmana vägen och bilen för att se om jag själv pallar trycket. Vilket jag inte har gjort alla ggr men.. Diket har ingen dött av, mamma blir bara lite arg! Haha!

Just ja! Det är ganska roligt för när de talar om snökaos i mellan-/södra sverige rör det sig om 5cm snö och då slutar folk att kunna köra bil/buss/de halkar och slår sig osv. DET är imo det roligaste jag har sett, vi skulle söderut när vi skulle till italienska alperna och på väg ut till Arlanda i Sthlm så snöade det som fasen. Bilarna krypkörde i 40km i timmen och sladdade runt som galningar plus att de körde hur tätt som helst. INte konstigt det blir olyckor om de kör 3 meter ifrån varandra? Aja, nu har jag luftat mitt förakt över snön och söderbor..! Tacka vet jag norrland! Här har vi inte snökaos fören det har snöat minst 15cm och plogbilarna har fastnat i en snödriva, HAHA!

Annars gick natten hur lugnt till som helst. Vi skulle inte plocka ut några hytter alls utan bara fylla upp på linen så vi producerade sidor tills det blev fullt. Jag blev klar runt 4a och sen strosade jag runt och tittade lite på nybygget där. Dte var roligt.

Just ja, jag drömde ju en sak också..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0