It's work, work, hard work!

Det är min och Lovisas line på jobbet som vi har en snygg liten rytm till. Jag ska också sluta berätta om när jag sover på jobbet och lötar mig för att våra robotar går sönder för det ger en bild av ett väldigt slackigt jobb, som ger bra betalt. Vilket iofs stämmer stundtals men andra dagar får man jobba utav bara fan men det är ju inte så roligt att skriva om? Så jag lägger ner den biten.

Idag på jobbet hade vi fackmöte sista 1½ timmen för att facket skulle få informera oss om hur läget egentligen är på fabriken, Volvo Lastvagnar Umeå, och det dom hade att säga till oss var inte så mycket nytt. Medlemstidningen Trycket kom ut igår eftermiddag så vi har ju hunnit läsa in oss på det senaste nytt. Iaf så förhandlar de om turordningslistan som väntas vara klar till veckan om allt går som det ska. Pension, arbetstider, undantagsfall mm ska behandlas innan listan kan fastställas och därefter blir jag arbetslös vid 1a april. Förmodligen kommer jag att få 2 månaders uppsägningstid efter 1a april så runt juni där borde jag få gå. Om det inte vänder och folk köper mera lastbilar men enligt facket är läget mycket dystert då banker inte lånar ut pengar för att starta nya företag/köpa nya bilar eftersom de är oroliga för ekonomin. Så varje vecka går vi -500 "lufthytter" back då kunder ringer och säger att vi får inte låna pengar att köpa lastbilar nu så vi måste avbeställa dem.

När alla 520 personer + 60 visstids antsällda får sparken skapar det underskott på moneringen och DO3, alltså plåten där jag jobbar så det kommer att bli en massa pusslande av att flytta folk mellan olika områden. Ehh ja, det avr typ det de sa. Och att de kämpar för oss.

Vi fick sluta 15 minuter tidigare, perfekt! Jag är sjukt trött nu och funderar på att sova en liten stund? Skulle vara väldigt mysigt!



Eskimå på Grönland nästa! Jag menar, vem vill inte bo i en igloo tillsammans med en sån där isbjörnsjägare klädd i sälskinn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0